• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zacinający się laptop.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
256 wizyt
pytanie zadane 1 listopada 2018 w Sprzęt komputerowy przez modzeles Nowicjusz (140 p.)
Drodzy państwo, ostatnio zakupiłem poleasingowe laptopa, po odebraniu jeszcze tego samego dnia przeinstalowałem system, zainstalowałem sterowniki, ale mój laptop ostro się zacina, na każdym kroku, tuż po włączeniu systemu, co jakiś czas pochodzi, ale głównie to większość czasu muszę czekać bo komputer bardzo wolno na wszystko reaguje. Co może być problemem? Co sprawdzić? Jestem zielony w sprawach sprzętowych więc piszę do was.

 Model: samsung 300e5a

Procesor: Intel Core i5 2450M 4x2,50 Ghz,

RAM: 4Gb

Karta Graficzna: GeForce GT520MX

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 1 listopada 2018 przez thryndl Nałogowiec (30,470 p.)
Mało ramu. Skoro laptop dobrze chodzi przez chwile po starcie, to pewnie do momentu zapchania pamięci. Jeśli dodatkowo dysk na którym jest system to HDD, to nie ma co się dziwić. Windows lubi sobie mielić w tle, a przy dyskach twardych jest to mocno odczuwalne.

Dorzuć mu 4GB RAMu i kup chociaż 120GB SSD, a laptop odżyje niemiłosiernie.
komentarz 1 listopada 2018 przez modzeles Nowicjusz (140 p.)
W pewnym momencie zauważyłem, że jest 80-90 procent zużycia RAM. Czyli dołożenie RAM powinno załatwić sprawę? Dysk mam SSHD.
komentarz 2 listopada 2018 przez thryndl Nałogowiec (30,470 p.)
Jeśli dysk nie ma wysokiego użycia to pewnie RAM wystarczy. Przy takim użyciu dane ładują w pliku wymiany, a ten jest ładowany z dysku. Dlatego wszystko reaguje ociężale.
0 głosów
odpowiedź 2 listopada 2018 przez afqedart Mądrala (5,050 p.)