• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Jak dziala funkcja draw() Sfml i porada do gry Mario

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
+1 głos
205 wizyt
pytanie zadane 29 października 2018 w C i C++ przez Poczprogramista123 Bywalec (2,900 p.)
zamknięte 29 października 2018 przez Poczprogramista123
Krotkie pytanie. Mam okno wymiary 100x100 i czy jak ustawie mojego sprita na pozycji 200x200 to czy funkcja draw rysuje jakos ten obiekt(nwm jak) czy poprostu pomija takie rysowanie? I przy okazji zadam jeszcze jedno pytanie. Pisze Mario i jakie jest lepsze rozwiazanie zwiazane z tlem gry. Tlo (czyli jakies chmurki krzaczki drzewka na niebieskim tle) powinno byc juz gotowa tekstura zrobiona w jakims edytorze o rozmiarach dlugosci mapy(czyli jakies 4000xdlugosc okna) czy moze tekstura o rozmiarach okna ktora by byla niebieskim tlem a kwestie zwiazane z drzewkami itp byly by wypisywane po odpowiednim wczytaniu z pliku txt?
komentarz zamknięcia: Mam odpowiedz

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 29 października 2018 przez Arkadiusz Sikorski Pasjonat (20,160 p.)

Tlo (czyli jakies chmurki krzaczki drzewka na niebieskim tle) powinno byc juz gotowa tekstura zrobiona w jakims edytorze o rozmiarach dlugosci mapy(czyli jakies 4000xdlugosc okna) czy moze tekstura o rozmiarach okna ktora by byla niebieskim tlem a kwestie zwiazane z drzewkami itp byly by wypisywane po odpowiednim wczytaniu z pliku txt?

Zdecydowanie druga opcja. Używanie bardzo dużego obrazu jako tła nie byłoby dobre, bo:

  • musiałbyś wczytywać tło "po kawałku", marnując na to czas i moc obliczeniową lub musiałbyś przechowywać w pamięci cały obraz z tłem (o zgrozo!)
  • tak duży obraz z tłem zajmowałby zdecydowanie dużo pamięci na dysku, a jeśli poziomów byłoby dużo - no, już łatwo możesz sobie przeliczyć :)

Najlepiej zrobić sobie jakiś przyjemny i prosty format pliku (może być tekstowy) z danymi o mapie i tam umieścić dane o obiektach tła.

Krotkie pytanie. Mam okno wymiary 100x100 i czy jak ustawie mojego sprita na pozycji 200x200 to czy funkcja draw rysuje jakos ten obiekt(nwm jak) czy poprostu pomija takie rysowanie?

To już zależy od rozmiarów obiektu, który chcesz narysować; jeśli będzie wymiarów 500x500, to będzie narysowany tak czy siak. W praktyce sprawdza się, czy box obiektu rysowanego ma przecięcia z ramką okna lub jest całkowicie wewnątrz niej zawarty - jeśli tak, to obiekt jest rysowany (całkowicie lub częściowo), w przeciwnym wypadku jest pomijany.

komentarz 29 października 2018 przez Poczprogramista123 Bywalec (2,900 p.)
Super odpowiedz dzieki wielkie.

Podobne pytania

+2 głosów
2 odpowiedzi 476 wizyt
pytanie zadane 15 września 2018 w C i C++ przez Poczprogramista123 Bywalec (2,900 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 548 wizyt
0 głosów
3 odpowiedzi 772 wizyt
pytanie zadane 6 grudnia 2015 w C i C++ przez Michał Gibas Pasjonat (19,630 p.)

93,430 zapytań

142,427 odpowiedzi

322,652 komentarzy

62,794 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

...