• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Fisherman - Moja gra na Androida/WebGL

+4 głosów
179 wizyt
pytanie zadane 29 października 2018 w Nasze projekty przez Donislawdev Początkujący (390 p.)

Witam, dzisiaj wydałem swoją kolejną gierkę na Androida/WebGL, jest to prosty clicker osadzony w rybackim świecie, rozwijamy własną firmę, która zajmuje się różnymi rzeczami związanymi z rybami. Kupujemy coraz to nowsze ulepszenia, szkolimy pracowników, transportujemy różne towary, zakładamy własne akwarium. Oprócz tego będziemy musieli podejmować różne decyzje (wzięcie pożyczki, oszustwa podatkowe).

Celem gry jest uzyskanie jak największego bogactwa w jak najkrótszym czasie.

Gra powstała w Unity, język to głównie C# + troszkę JS (do WebGL), jak ktoś ma jakieś pytania to proszę śmiało pytać, ale ostrzegam, iż jestem tylko początkującym 20 latkiem, a nie ekspertem :-}

Linki:

Android

Amazon Store

Online

Facebook

Twitter

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 29 października 2018 przez profesorek96 Nałogowiec (48,390 p.)
Bardzo ładna gra ? Sam robiłeś grafikę z czego się uczyłeś ?
komentarz 29 października 2018 przez Donislawdev Początkujący (390 p.)

Grafika kupiona, część drobnych animacji jest moja. Skrypty/kod w 100% moje, niestety jestem bardzo słaby z grafiki :(

Jeśli chodzi o naukę Unity, to polecam dokumentację + Unity ma własne filmy instruktażowe (obstawiam, iż teraz firmy instruktażowe mogą być troszkę przestarzałe, ale pewien nie jestem), staram się ciągle pracować nad nowymi projektami i się uczyć. Sam jestem jeszcze amatorem, ale wydaje mi się, iż podstawą nauki robienia gierek, jest ... Tworzenie własnych giereklaugh.

 

komentarz 30 października 2018 przez profesorek96 Nałogowiec (48,390 p.)
Gdze polecasz zakup grafiki ?
komentarz 31 października 2018 przez Donislawdev Początkujący (390 p.)

Kiedyś napisałem taki mini "wpis" o stronach z grafiką i innymi rzeczami do gier (kiedyś może go rozbuduje):

Lista

 

Jest taki problem, iż często nie ma grafiki do gier, na które mam pomysły, opcjonalnie jest grafika na stworzenie gry, a później zaczyna brakować grafiki, na jej rozbudowanie :P

 

0 głosów
odpowiedź 30 października 2018 przez Aspc1 Bywalec (2,620 p.)
Świetna gra. A tak z ciekawości.... Ile zajęło Ci tworzenie tej gry? Bo planuje również stworzenie takiego projektu.
1
komentarz 31 października 2018 przez Donislawdev Początkujący (390 p.)
Ciężko mi ocenić czas, pozwolę sobie zacytować moją odpowiedź na to pytanie z innego miejsca:

"Szczerze to nie wiem ile zajęło mi pisanie, ale miałem troszkę problemów z budowaniem gierki na Androida (po prostu się nie budowało był konflikt z Chartboost i Google Services), to go usunąłem (jeszcze parę miesięcy temu w innych grach, to wszystko działało, były inne problemy, ale je naprawiłem), miałem też taki problem, iż nie było żadnych błędów, a gra nie chciała się logować do Google Services. W wersji przeglądarkowej przestało mi działać połączenie z systemem rankingów (Kongregate), po prostu przestało działać, to skorzystałem z innego, ale też nie działa( ͡° ͜ʖ ͡°) (badam sytuację z supportem Kongregate), na innej stronie, to miałem taki problem z reklamami, że słyszałem ich dźwięk (integracja API reklam), a nie widziałem reklam i też żadnych błędów nie było. Ogólnie dużo jest problemów z wersją przeglądarkową (w porównaniu do Androida, Android to przy tym raj), bo gra działa na jednej stronie, a na drugiej nie (bo na przykład nie mogę ustawić w JS LocalStorage albo coś innego, po prostu nie działa). Jest też taka dziwna sytuacja, iż u mnie działa gra (ta sama przeglądarka, wersja), a u kogoś innego nie działa i nie wiem czemu.Szukałem też obejścia dla zapisu tekstowego gry (Chrome ma Limit 2000 znaków, każda inna przeglądarka ma chyba brak limitów). Strasznie dużo było zamieszania z wersją przeglądarkową (raz budowałem i działało, później drugi raz i też już nie, były jakieś dziwne błędy, co to na internecie nawet ich nie mogłem znaleźć). Jak jest jakiś błąd w kodzie, to od ręki mogę naprawić, ale nienawidzę jak jest problem z czyimś SDK albo API. Zacząłem od pomysłu (rozpisanie wszystkiego, co będę robić, jakie platformy, jaki model biznesowy), następnie grafika/dźwięki, jakiś prototyp, później ulepszanie, dobudowywanie, pisanie tekstów do gierki, optymalizacja, Balans gry (gra nie może być za łatwa, ale nie może też być za trudna, a każdy gracz gra inaczej, są różne ścieżki), beta testy, przygotowywanie tekstów i opis, teraz marketing, aktualizację. Szczerze to całkiem sporo czasu mi poszło, taki paradoks, bo jakoś trudno się nie robi, ale długo to trwa, bo trzeba o wszystkim pomyśleć, wszystkim się zająć, wszystko zaplanować. Dodatkowo często wyskakują błędy, których się nie spodziewałem( ͡° ͜ʖ ͡°). Teraz wydałem aktualizację na Przeglądarki (był błąd z jednym elementem gry), teraz piszę sobie kolejną aktualizację i chce ją wydać na Androida + też przeglądarki.
A i jeszcze posty na reddicie mi zostały, później przebadanie statystyk gierki (pod kątem balansu gry), napisanie do kilkuset stron i youtuberów, no i ciągłe aktualizację, a za ~1 miesiąc chce zrobić wielkie podsumowanie zysków i liczby graczy z moich gierek + wiele innych informacji, będzie z tym masa roboty (a przez ten czas planuję aktualizować tą gierkę o Rybaku + wpadłem na pomysł pewnej małej gierki, który chce zrealizować + piszę plan następnego projektu)."

* Jak coś to będę publikował statyki z gierki na Reddit/Wykop, będzie też info na moim Facebooku i Twiterze
komentarz 13 lutego przez Xanyale Nowicjusz (100 p.)
Posłuchaj, wydaje mi się, że gra jest godna. Oto jest. https://allpetsexpert.com/best-bark-collar/  Opublikowała nawet tutaj w tym kasynie. Nie wierzysz? Więc sprawdź to, a stamtąd dowiedziałem się o niej.

Podobne pytania

+4 głosów
1 odpowiedź 147 wizyt
pytanie zadane 13 kwietnia 2018 w Nasze projekty przez Donislawdev Początkujący (390 p.)
+2 głosów
0 odpowiedzi 141 wizyt
+2 głosów
0 odpowiedzi 232 wizyt
pytanie zadane 26 września 2017 w Nasze projekty przez Azrael Początkujący (450 p.)
Porady nie od parady
Publikując kody źródłowe korzystaj ze specjalnego bloczku koloryzującego składnię (przycisk z napisem code w edytorze). Nie zapomnij o ustawieniu odpowiedniego języka z rozwijanego menu oraz czytelnym formatowaniu kodu.Przycisk code

63,166 zapytań

109,403 odpowiedzi

228,554 komentarzy

42,675 pasjonatów

Przeglądających: 113
Pasjonatów: 8 Gości: 105

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...