Witam,
Podczas dzisiejszej nauki chciałem stworzyć prostą grę. Na początku miałem zapytać o wybór poziomu, gdzie przez instrukcję warunkową if chciałem ten wybór zweryfikować. Gdyby jednak użytkownik korzystający z programu się pomylił, chciałem aby wszystko zatoczyło pętlę i mógł znów spróbować. Problem polega na tym, że napisana przeze mnie pętla while nie kończy się nigdy, bez względu na to czy wybieram odpowiedni poziom czy nie. Chciałbym osiągnąć cel gdzie:
Po wpisaniu poziomu "latwy" lub "trudny" wyświetla się informacja z if i dalej przechodzimy poza pętlę (cout<<"Super!";)
i
Po wpisaniu czegoś zupełnie innego program powraca do wyboru poziomu trudności.
Bardzo proszę o pomoc, bo nie mam pojęcia jak to ugryźć pozdrawiam .
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <windows.h>
#include <time.h>
using namespace std;
string poziom;
int main()
{
cout << "Witaj w mojej grze. Jest ona stworzona w ramach cwiczen z programowania w C++. Mam nadzieje, ze cos z tego bedzie." << endl;
Sleep (1000);
system("cls");
do
{
cout<< "Wybierz poziom trudnosci (wpisz latwy lub trudny): ";
cin>>poziom;
if (poziom=="latwy")
{
cout<<"Witaj w poziomie latwym."<<endl;
}else if(poziom=="trudny")
{
cout<<"Witaj w poziomie trudnym."<<endl;
}else
{
cout<<"Blad sprobuj jeszcze raz. "<<endl;
}
}while(poziom=="latwy"||poziom=="trudny");
cout<<"Super!";
system("pause");
return 0;