• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sprawdzenie kodu programu java

VPS Starter Arubacloud
–1 głos
1,355 wizyt
pytanie zadane 25 października 2018 w Java przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)

Witam

Jestem studentem drugiego roku informatyki i nie dawno zacząłem naukę programowania w Javie.Ostatnio na zajęciach dostałem takie zadanie: Napisać program, który po wczytaniu wartości liczby całkowitej, oblicza stosunek średniej arytmetycznej cyfr nieparzystych do średniej arytmetycznej cyfr parzystych oraz sprawdza, czy podana liczba jest liczbą pierwszą.Prowadzący zajęcia podpowiedział mi żebym użył konwersji string to char co też uczyniłem.Napisałem taki kod:

package zadania_lab3;
import java.util.Scanner;
public class zad1{
	public static void main(String[] arc ) {
		//deklaracja zmiennych i pobranie danych
		String a;
		System.out.println("Podaj liczbę");
		Scanner odczyt = new Scanner(System.in);
		a=odczyt.nextLine();
		odczyt.close();
		char[] liczba=a.toCharArray();// konwersja string to char 
		char[] parzyste = new char[6];
		char[] nieparzyste = new char[6];
		double suma_parzystych = 0,suma_nieparzystych=0,średnia_parzystych,średnia_nieparzystych,stosunek;
		int licznik=0;
		//rozdzielenie liczby na parzyste i nie parzyste
		for(int i=0; i<liczba.length; i++) {
			if(liczba[i]%2==0) {
				parzyste[i]=liczba[i];
			}else {
				nieparzyste[i]=liczba[i];
			}
		}
		//obliczanie średniej liczb parzystych
		for(int i=0; i<parzyste.length; i++) {
			suma_parzystych+=parzyste[i];
		}
		//wyświetlenie sumy liczb parzystych 
		System.out.println("suma: "+suma_parzystych);
	}
}

	

Niestety utknąłem  w miejscu gdzie obliczam sumę liczb parzystych.Czy ktoś może pomóc mi i wytłumaczyć gdzie robię błąd?. Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

3
komentarz 25 października 2018 przez Wiciorny Ekspert (269,120 p.)