• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Przekonwertowanie kodu z Javy na C++

Object Storage Arubacloud
0 głosów
283 wizyt
pytanie zadane 17 października 2018 w C i C++ przez periedynek Obywatel (1,320 p.)

Cześć. Jest to mój drugi temat odnośnie tego samego wątku. Potrzebuje wyświetlić x,y,długość i szerokość prostokąta powstałego jako część wspólna 2 prostokątów.

Wszystko już zrobiłem, ale zrobiłem to w Javie, ponieważ jest ona mi bliższa. Myślałem, że jak przekopiuje ten kod:

Rectangle createOverlappedRectangle(Rectangle firstRectangle, Rectangle secondRectangle) {
        Rectangle upperRect;
        Rectangle lowerRect;
        Rectangle leftRect;
        Rectangle rightRect;

        int overlapX;
        int overlapY;
        int overlapWidth;
        int overlapHeight;

        if (firstRectangle.getX() <= secondRectangle.getX()) {
            leftRect = firstRectangle;
            rightRect = secondRectangle;
        } else {
            leftRect = secondRectangle;
            rightRect = firstRectangle;
        }

        if (firstRectangle.getY() <= secondRectangle.getY()) {
            upperRect = secondRectangle;
            lowerRect = firstRectangle;

        } else {
            upperRect = firstRectangle;
            lowerRect = secondRectangle;
        }

        if (leftRect.getX() + leftRect.getWidth() <= rightRect.getX()) {
            return new Rectangle(0, 0, 0, 0);
        } else if (leftRect.getX() + leftRect.getWidth() >= rightRect.getX() + rightRect.getWidth())
            overlapWidth = rightRect.getWidth();
        else {
            overlapWidth = leftRect.getX() + leftRect.getWidth() - rightRect.getX();
        }


        if (upperRect.getY() + upperRect.getHeight() <= lowerRect.getY()) {
            return new Rectangle(0, 0, 0, 0);
        } else if (upperRect.getY() + upperRect.getHeight() >= lowerRect.getY() + lowerRect.getHeight()) {
            overlapHeight = lowerRect.getHeight();
        } else {
            overlapHeight = upperRect.getY() + upperRect.getHeight() - lowerRect.getY();
        }

        overlapX = rightRect.getX();
        overlapY = lowerRect.getY();

        return new Rectangle(overlapX, overlapY, overlapWidth, overlapHeight);
    }

To wszystko bedzie działać, ale wywalało mi błedy:

Użyłem więc konwertera.

Powstała mi taka funkcja:

Rectangle *ConditionChecker::createOverlappedRectangle(Rectangle *firstRectangle, Rectangle *secondRectangle)
{
    Rectangle *upperRect;
    Rectangle *lowerRect;
    Rectangle *leftRect;
    Rectangle *rightRect;

    int overlapX;
    int overlapY;
    int overlapWidth;
    int overlapHeight;

    if (firstRectangle->getX() <= secondRectangle->getX())
    {
        leftRect = firstRectangle;
        rightRect = secondRectangle;
    }
    else
    {
        leftRect = secondRectangle;
        rightRect = firstRectangle;
    }

    if (firstRectangle->getY() <= secondRectangle->getY())
    {
        upperRect = secondRectangle;
        lowerRect = firstRectangle;

    }
    else
    {
        upperRect = firstRectangle;
        lowerRect = secondRectangle;
    }

    if (leftRect->getX() + leftRect->getWidth() <= rightRect->getX())
    {
        return new Rectangle(0.0, 0.0, 0.0, 0.0);
    }
    else if (leftRect->getX() + leftRect->getWidth() >= rightRect->getX() + rightRect->getWidth())
    {
        overlapWidth = rightRect->getWidth();
    }
    else
    {
        overlapWidth = leftRect->getX() + leftRect->getWidth() - rightRect->getX();
    }


    if (upperRect->getY() + upperRect->getHeight() <= lowerRect->getY())
    {
        return new Rectangle(0.0, 0.0, 0.0, 0.0);
    }
    else if (upperRect->getY() + upperRect->getHeight() >= lowerRect->getY() + lowerRect->getHeight())
    {
        overlapHeight = lowerRect->getHeight();
    }
    else
    {
        overlapHeight = upperRect->getY() + upperRect->getHeight() - lowerRect->getY();
    }

    overlapX = rightRect->getX();
    overlapY = lowerRect->getY();

    return new Rectangle(overlapX, overlapY, overlapWidth, overlapHeight);
}

I tutaj pytanie, dlaczego działamy na wskaźnikach? Czemu nie można na zwykłych zmiennych?

I teraz drugie pytanie. Wynik z tego wyświetlałem za pomocą toStringa w Javie. Niestety nie potrafię tego zrobić w C++. Myślałem nad dodanie 'static', aby nie tworzyć instancji klasy ConditionChecker i zrobić coś takiego, a nastepnie wysweitlic za pomoca getterów:

Rectangle r3 = ConditionChecker::createOverlappedRectangle(r1,r2);

Niestety wywala inne błędy.

Wiecie jak wywołać tę funkcję? 

PS: Czy w metodzie muszę przesłać wskaźniki tych prostokątów r1 i r2?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 17 października 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
edycja 17 października 2018 przez j23
 
Najlepsza

W C++, w przeciwieństwie do Javy, obiekty możesz zwracać/przekazywać przez wartość. Więc jak funkcja zwraca obiekt klasy Rectangle, to nie możesz dać return new Rectangle(0.0, 0.0, 0.0, 0.0);, bo new tworzy obiekt na stercie i zwraca wskaźnik do niego. Powinno być return Rectangle(0.0, 0.0, 0.0, 0.0);

 

Zostań przy pierwotnej wersji, ale wywal new.

 

PS. obiekty stworzone przez new powinny zostać zwolnione przez delete, jak już będą niepotrzebne. To nie Java z GC ;)

komentarz 17 października 2018 przez periedynek Obywatel (1,320 p.)
dzięki.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 125 wizyt
pytanie zadane 23 stycznia 2023 w C i C++ przez Dani Obywatel (1,450 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 263 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 410 wizyt
pytanie zadane 15 stycznia 2017 w Java przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)

92,555 zapytań

141,404 odpowiedzi

319,559 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...