• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

cout, cin jako obiekty niedostępne bez std: dlaczego?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
725 wizyt
pytanie zadane 14 października 2018 w C i C++ przez Vitall Początkujący (400 p.)

Cześć,

jestem początkujący w C++ (i w ogóle w programowaniu).
Mam pewne niejasności, o wyjaśnienie których bardzo bym prosił.

Zaczynając pisać program, musimy użyć (w ogólności, bo zależy pewnie od potrzeby) dyrektywy #include aby załączyć plik nagłówkowy (dostępny standardowo) iostream, w którym są definicje obiektów cincout

Pierwsze pytanie: jak dokładnie wyglądają definicje obiektów strumieni wejścia/wyjścia i dlaczego plik iostream nazywany jest biblioteką?

Pytanie drugie: dlaczego samo załączenie pliku iostream nic nie daje, tzn. dlaczego obiekty cincout są niedostępne/zamknięte bez użycia przestrzeni nazw std (załączonej dyrektywą using) i skąd wiadomo, że właśnie przestrzeni nazw std trzeba użyć, a nie jakiejś innej? Jak to działa i dlaczego?

Wiem, że to są podstawy podstaw, ale rzeczy te mnie nurtują.
Będę wdzięczny za wyjaśnienia.
 

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 14 października 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
wybrane 14 października 2018 przez Vitall
 
Najlepsza

jak dokładnie wyglądają definicje obiektów strumieni wejścia/wyjścia i dlaczego plik iostream nazywany jest biblioteką

Jeśli chodzi ci o std::cout/std::cin, to generalnie to są obiekty typów odpowiednio: std::ostream oraz std::cin. A realizacja działania jest zależna od implementacji (tzn. od kompilatora, którego używasz). 

dlaczego samo załączenie pliku iostream nic nie daje, tzn. dlaczego obiekty cincout są niedostępne/zamknięte bez użycia przestrzeni nazw std

Daje. Musisz użyć std:: (lub using namespace std;), bo tam się znajdują cin oraz cout.

 i skąd wiadomo, że właśnie przestrzeni nazw std trzeba użyć, a nie jakiejś innej?