• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jaki język serwera w grach online

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
1,056 wizyt
pytanie zadane 13 października 2018 w Inne języki przez User007 Bywalec (2,420 p.)
Witam.

Tak z czystej ciekawości, w jakich językach piszę się obsługę gry online po stronie serwera?

Mam na myśli gry różnego rodzaju, od takiego Battlefielda, Call of Duty, War Thunder przez turówki pokroju XCOM 2, Civilization a na jakichś grach mniej znanych (pisanych przez małe studia developerskie) kończąc.

Co stoi na serwerze?

Pozdrawiam.

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 14 października 2018 przez StOcK Mądrala (6,100 p.)
Jakikolwiek język backendowy (PHP, Java)

To co widzisz gdy grasz w gry przeglądarkowe to tylko frontend (HTML, CSS, JS)
komentarz 14 października 2018 przez User007 Bywalec (2,420 p.)
No co Ty nie powiesz. A ja myślałem że na serwerze to css rządzi ;)
3
komentarz 14 października 2018 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)

Moze to ja jestem glupi, ale na pytanie

w jakich językach piszę się obsługę gry online po stronie serwera?

Dostales odpwiedz:

Jakikolwiek język backendowy (PHP, Java)

A reszta byla tylko takim uzpelnieniem, wiec 

No co Ty nie powiesz. A ja myślałem że na serwerze to css rządzi ;)

skoro to wiesz, to po co zadajesz takie pytanie?

komentarz 14 października 2018 przez User007 Bywalec (2,420 p.)
Chyba napisałem o jakie gry mi chodzi? A dostałem odpowiedź odnośnie gier przeglądowych? To może ja jestem ten głupi i wymienione przeze mnie gry, to gry przeglądarkowe?
komentarz 14 października 2018 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
To jezykiem backendowym klient - serwer moze byc np python w grach deskoptowych
komentarz 14 października 2018 przez User007 Bywalec (2,420 p.)
A to tylko python? Czy to może on jest najpopularniejszy z jakichś powodów?

Dziękuję.
komentarz 14 października 2018 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Mysle, ze zalezy to od technologie. Bo piszac gre w Unity, moze byc tak, ze uzywa sie do polaczenia i wymiany danych, czy zmian jakie robi user c#. W C++

https://www.codeproject.com/Articles/371188/A-Cplusplus-Websocket-server-for-realtime-interact

http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=12904
komentarz 14 października 2018 przez User007 Bywalec (2,420 p.)
Thx
0 głosów
odpowiedź 14 października 2018 przez drive Bywalec (2,930 p.)
Sporo gier po stronie serwera to także Node, które lepiej sobie radzi z wielowątkowością niż pozostałe skryptowe języki.
komentarz 15 października 2018 przez Comandeer Guru (606,920 p.)
Niekoniecznie, PHP 7 z odpowiednio napisaną biblioteką może być zdecydowanie szybsze niż Node.js → https://gist.github.com/nkt/e49289321c744155484c#gistcomment-2354191
–2 głosów
odpowiedź 14 października 2018 przez User007 Bywalec (2,420 p.)
Wyraźnie napisałem że nie chodzi mi o gry przeglądarkowe.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 353 wizyt
pytanie zadane 7 stycznia 2018 w C# przez User007 Bywalec (2,420 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 267 wizyt
pytanie zadane 20 listopada 2017 w Nasze projekty przez kNNight Użytkownik (750 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 522 wizyt

93,335 zapytań

142,330 odpowiedzi

322,416 komentarzy

62,669 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...