• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nie umiem zrozumieć klas w SFML-u

Object Storage Arubacloud
0 głosów
288 wizyt
pytanie zadane 12 października 2018 w C i C++ przez oliwzcak12 Użytkownik (550 p.)
Czy ktoś może dać jakiegoś linka z jakimś przykładem  albo wytłumaczyć jak działają klasy w sfmlu bo nie umiem znaleźć jakiegoś zrozumiałego przykładu a kompletnie nie umiem zrozumieć gdzie dać funkcje które zwykle dawałem w głównej pętli a teraz nie wiem gdzie je wstawić. Pierwszym problemem na którym się zatrzymałem jest np gdzie mam wstawić takie window.draw(...).
komentarz 12 października 2018 przez niezalogowany
Może jakiś dokładniejszy opis problemu? Może jakiś kod?
komentarz 12 października 2018 przez oliwzcak12 Użytkownik (550 p.)

np gdy mam taki kod:

void koloo::show() :public sf::Drawable
{


public:

    sf::CircleShape kolo(obwod);
    kolo.setposition(0,0);
    

}

void koloo::koloo(int o)
{
public:

obwod=o;

}

w pliku cpp

jak mam narysować te kółko na ekranie

komentarz 12 października 2018 przez Zayebisty Gaduła (3,200 p.)
moze jednak najpierw poczytaj to https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.5/
komentarz 12 października 2018 przez oliwzcak12 Użytkownik (550 p.)
no ok tylko że nie umiem znaleźć nic związanego z klasami bo oczywiście znam te tutoriale tu wrzuciłem kod z palca i wsm tak żeby około pokazać o co mi chodzi
komentarz 12 października 2018 przez Zayebisty Gaduła (3,200 p.)
no to robisz okno.draw(kolo); z tego co pamietam i tyle
komentarz 12 października 2018 przez oliwzcak12 Użytkownik (550 p.)
tak wiem tylko problem jest w tym gdzie bo jeżeli wpisze to w klasie albo w metodzie to nie zadziała bo okno jest w mainie
komentarz 12 października 2018 przez Zayebisty Gaduła (3,200 p.)
nie wiem czy tak jest poprawnie z programistycznego punktu widzenia ale ja robilem tak ze przekazywalem okno do funkcji i w funkcji rysowalem.. ewentualnie mozesz sprobowac jesli wolisz rysowac w main.. zrobic okno.draw(nazwa_klasy.kolo).. powinno dzialac tylko zaznaczam ze nw czy tak jest poprawni i wydajnie nie znam sie az tak
komentarz 12 października 2018 przez oliwzcak12 Użytkownik (550 p.)
wiem że można do funkcji draw wrzucić konstruktor bo to pisze w dokumentacji ale nie rozumiem za bardzo co ma być w tym konstruktorze
komentarz 12 października 2018 przez Zayebisty Gaduła (3,200 p.)
no to co chcesz rysowac poza tym kolega nizej pieknie ci wszystko pokazal
komentarz 12 października 2018 przez oliwzcak12 Użytkownik (550 p.)
tak już z tym sobie poradzę bo nie dość że poniżej mam odpowiedź która mi rozjaśniła sprawę to znalazłem wzór do zrobienia tego co robiłem w mainie na klasy. (dla pokoleń które tu wejdą  z tym samym problemem co ja zostawiam link: https://maksimdan.gitbooks.io/sfml-and-gamedevelopement/content/game_class.html )

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 12 października 2018 przez niezalogowany
wybrane 12 października 2018 przez oliwzcak12
 
Najlepsza

Tworzenie własnych klas, które można rysować.

  1. Przesyłanie sf::RenderWindow przez referencję do jakiejś funkcji.
  2. Dziedziczenie po sf::Drawable (i sf::Transformable) w celu nadpisania metody draw:
    #include <SFML/Graphics.hpp>
    
    class Hexagon : public sf::Drawable
    {
    	sf::CircleShape m_its_hex_bro;
    public:
    	Hexagon()
    	{
    		m_its_hex_bro.setFillColor(sf::Color::Red);
    		m_its_hex_bro.setRadius(100);
    		m_its_hex_bro.setPointCount(6);
    	}
    
    	virtual void draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states) const override
    	{
    		target.draw(m_its_hex_bro, states);
    	}
    };
    
    int main()
    {
    	Hexagon hex;
    
    	sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(600, 600), "", sf::Style::Default);
    	while (window.isOpen())
    	{
    		sf::Event event;
    		while (window.pollEvent(event))
    		{
    			if (event.type == sf::Event::Closed)
    				window.close();
    		}
    
    
    		window.clear();
    		window.draw(hex);
    		window.display();
    	}
    }
    
  3. Dziedziczenie po klasie, która już dziedziczy od sf::Drawable - nie trzeba tworzyć funkcji draw, bo zostanie ona odziedziczona
    #include <SFML/Graphics.hpp>
    
    class SuperRedCircle : public sf::CircleShape
    {;
    public:
    	SuperRedCircle()
    	{
    		sf::CircleShape::setFillColor(sf::Color::Red);
    		setOutlineColor(sf::Color::White);
    		setOutlineThickness(10);
    	}
    
    	void setFillColor(sf::Color) = delete;
    };
    
    int main()
    {
    	SuperRedCircle redCir;
    	redCir.setRadius(50);
    
    	sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(600, 600), "", sf::Style::Default);
    	while (window.isOpen())
    	{
    		sf::Event event;
    		while (window.pollEvent(event))
    		{
    			if (event.type == sf::Event::Closed)
    				window.close();
    		}
    
    
    		window.clear();
    		window.draw(redCir);
    		window.display();
    	}
    } 

Jakiś inny przykład:

#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <array>

class Clock : public sf::Drawable, public sf::Transformable
{
public:
	Clock(float radius)
	{
		sf::Vector2f centerPos(radius, radius);

		mainField.setPointCount(static_cast<int>(radius) / 3);
		mainField.setFillColor(sf::Color(0xAA1212FF));
		mainField.setOrigin(centerPos);
		mainField.setRadius(radius);
		mainField.move(centerPos);

		float centerElementRadius = 0.1f * radius;
		centerField.setFillColor(sf::Color(0x11AA43FF));
		centerField.setOrigin({ centerElementRadius, centerElementRadius });
		centerField.setRadius(centerElementRadius);
		centerField.setOutlineThickness(7.f);
		centerField.setOutlineColor(sf::Color::Black);
		centerField.move(centerPos);

		hourHand.setSize({0.1f * radius, 0.55f * radius, });
		hourHand.setFillColor(sf::Color::Black);
		hourHand.setOrigin({hourHand.getSize().x / 2.f, hourHand.getSize().y});
		hourHand.move(centerPos);

		minuteHand.setSize({ 0.05f * radius, 0.8f * radius });
		minuteHand.setFillColor(sf::Color::Black);
		minuteHand.setOrigin({ minuteHand.getSize().x / 2.f, minuteHand.getSize().y });
		minuteHand.move(centerPos);

		for (auto i = 0u; i < bigStrokes.size(); ++i)
		{
			bigStrokes[i].setSize({ 0.1f * centerPos.x, 0.05f * centerPos.y });
			bigStrokes[i].setFillColor(sf::Color::Black);
			bigStrokes[i].move(centerPos);
			bigStrokes[i].setOrigin(bigStrokes[i].getSize() / 2.f + sf::Vector2f(0.9f*radius, 0.f));
			bigStrokes[i].setRotation(30.f*i);
		}

		for (auto i = 0u; i < smallStrokes.size(); ++i)
		{
			smallStrokes[i].setSize(0.05f*centerPos);
			smallStrokes[i].setFillColor(sf::Color::Black);
			smallStrokes[i].move(centerPos);
			smallStrokes[i].setOrigin(smallStrokes[i].getSize() / 2.f + sf::Vector2f(0.9f*radius, 0.f));
			smallStrokes[i].setRotation(6.f*i);
		}
	}

	void draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states) const override
	{
		states.transform *= getTransform();
		target.draw(mainField, states);
		for (auto& stroke : bigStrokes)
			target.draw(stroke, states);
		for (auto& stroke : smallStrokes)
			target.draw(stroke, states);
		target.draw(hourHand, states);
		target.draw(minuteHand, states);
		target.draw(centerField, states);
	}

	struct Time
	{
		int hours, minutes;

		Time(int hours=0, int minutes=0) :hours(hours), minutes(minutes) {}

		void next()
		{
			minutes++;
			if (minutes >= 60)
			{
				minutes = 0;
				hours++;
				if (hours >= 12)
				{
					hours = 0;
				}
			}
		}
	};

	void setTime(Time time)
	{
		hourHand.setRotation(static_cast<float>(time.hours) / 12.f * 360.f + static_cast<float>(time.minutes) / 60.f * 30.f);
		minuteHand.setRotation(static_cast<float>(time.minutes) / 60.f * 360.f);
	}

private:
	sf::CircleShape mainField;
	sf::CircleShape centerField;
	sf::RectangleShape hourHand;
	sf::RectangleShape minuteHand;
	std::array<sf::RectangleShape, 12> bigStrokes;
	std::array<sf::RectangleShape, 60> smallStrokes;
};

int main()
{
	sf::ContextSettings settings;
	settings.antialiasingLevel = 8;
	sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(600, 600), "Clock", sf::Style::Default, settings);

	Clock clock(300.f);
	Clock::Time time;

	while (window.isOpen())
	{
		sf::Event event;
		while (window.pollEvent(event))
		{
			if (event.type == sf::Event::Closed)
				window.close();

			if (event.type == sf::Event::KeyPressed)
				if (event.key.code == sf::Keyboard::Escape)
					window.close();
		}

		sf::sleep(sf::seconds(0.3f));
		time.next();
		clock.setTime(time);

		window.clear();
		window.draw(clock);
		window.display();
	}
}

Link do dokumentacji

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 384 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 248 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 98 wizyt

92,536 zapytań

141,377 odpowiedzi

319,456 komentarzy

61,922 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...