Cześć wszystkim!
Jestem początkujący, stawiam pierwsze kroki, nie tylko na tym forum, ale również w samym programowaniu.
Mam zadanie następującej treści:
Napisać program pobierający od użytkownika wysokość, długość i szerokość
pomieszczenia, liczbę okien, wymiary okna (zakładamy, że wszystkie okna są
prostokątne i jednakowe), liczbę drzwi i wymiary drzwi (zakładamy, że wszystkie
drzwi są jednakowe). Program ma obliczać ilość farby potrzebnej do pomalowania
tego pomieszczenia. Zakłamy, że 1 litr farby wystarcza do pomalowania 5 m kw;
malujemy ściany i sufit.
Zastanawiam się jak powienien wyglądać tu algorytm.
Przecież okien na ścianie może być kilka i nie muszą być w jednakowej odległości od siebie.
Zadanie jest jednym z zadań wstepnych, po pierwszym wykładzie, jeszcze przed if-ami i pętlami, stąd zastanawiam się jaki powinien być tu odpowiedni pomysł.
Czy ktoś z Was, mógłby mi coś zasugerować/podpowiedzieć?
Będę wdzięczny, pozdrawiam.
----------------------------------------------------------------------------------
Po skorzystaniu z Waszych podpowiedzi, napisałem taki program:
#include<iostream>
using namespace std;
int main()
{
const int jeden_litr = 5;
double dlugosc, szerokosc, wysokosc;
double pole_scian_calk, pole_scian, a, b, c, d, litry;
int liczba_okien, liczba_drzwi;
cout << "Szerokosc: ";
cin >> szerokosc;
cout << "Dlugosc: ";
cin >> dlugosc;
cout << "Wysokosc: ";
cin >> wysokosc;
pole_scian_calk = 2 * wysokosc * (szerokosc + dlugosc);
cout << "Liczba okien w pokoju: ";
cin >> liczba_okien;
cout << "Wymiary okna: ";
cin >> a >> b;
cout << "Liczba drzwi: ";
cin >> liczba_drzwi;
cout << "Wymiary drzwi: ";
cin >> c >> d;
pole_scian = pole_scian_calk - liczba_okien * a * b - liczba_drzwi * c * d + szerokosc * dlugosc;
litry = pole_scian / jeden_litr;
cout << "Na pomalowanie tego pomieszczenia, potrzeba: " << litry << "l. farby";
return 0;
}
Działa, wg mnie, poprawnie. Czy wg Was to jest optymalne?