• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Książki dla totalnego laika. Niezbędne na start, dla kogoś kto zaczął pracę w firmie. Linux i sieć

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
380 wizyt
pytanie zadane 22 września 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez KosmicznaPustka Nowicjusz (120 p.)
Nie znalazłem czegoś podobnego, jeśli było to pewnie źle szukałem. Z góry przepraszam i witam was. To mój pierwszy post :D
Od niedawna jestem zatrudniony w firmie, która zajmuje się analizą serwerów i urządzeń na odległość. Nie będę ukrywał, że jestem totalnym laikiem i mój brak wiedzy może czasami nawet przejawiać się jako totalna ignorancja, dlatego muszę to jak najprędzej zmienić. Czy byłby ktoś w stanie polecić mi książkę, która byłaby doskonałym narzędziem na start, który umożliwi mi zrozumienie działania mechanizmów sieci? Wiecie, takie zagadnienia spod znaku SMTP, routing, adresy IP. Miałem okazję czytać podręcznik do egzaminów E13. ale tak się składa, że jest tam bardzo dużo treści jak na początek i sam sposób w jaki przedstawione są informacje nie do końca do mnie trafia. Byłbym bardzo wdzięczny za polecone pozycje. Dziękuję.

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 22 września 2018 przez Gucci Gaduła (4,580 p.)
Hej, na początek dobrym wstępem będzie seria filmów o sieciach komputerowych z kanału pasja informatyki, która jest zrobiona na bardzo dobrym poziomie..

https://www.youtube.com/watch?v=WxH9YNAfAao&list=PLOYHgt8dIdoz2fyn0gv4fs2t4tayalsh3

Myślę, że po zapoznaniu się z tymi materiałami będziesz miał solidne podstawy, aby rozwijać się bardziej w tym temacie.

Pozdrawiam
–1 głos
odpowiedź 22 września 2018 przez Wiciorny Ekspert (269,120 p.)

Książka dla każdego kto w ogóle programuje serio, niezależnie od języka, tego co chce robić w IT:

https://helion.pl/ksiazki/czysty-kod-podrecznik-dobrego-programisty-robert-c-martin,czykov.htm#format/d