• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Praca programisty - w Polsce czy za granicą? [ankieta]

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
1,121 wizyt
pytanie zadane 15 września 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Eliro Stary wyjadacz (12,160 p.)
Jestem na forum już 2 lata. Od zawsze pasjonowało mnie programowanie, dopiero ostatnio zacząłem przymierzać się do zajmowania się tym bardziej na poważnie. Jestem na ostatnim roku technikum elektronicznego. Planuję iść na studia zaoczne informatyki i pracować w zawodzie - mniejsza za jakie pieniądze. No ale studia kiedyś zakończę i będzie pytanie - co dalej? Jak wiadomo - programiści nie mogą narzekać na zarobki. Słyszałem, że programiści JAVA mogą w Polsce zarobić nawet 8k/msc i więcej. Zastanawia mnie jednak - ilu z was żyje za granicą i czy uważacie, że była to słuszna decyzja? Czy opłaca się finansowo programiście wyjechać za granicę i jeśli tak to gdzie? Mnie interesuje głównie Python - docelowo coś z machine learning, choć Django też nie pogardzę.
Możliwe odpowiedzi:
Polska (5 głosów, 50%)
Za granicą (5 głosów, 50%)

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 15 września 2018 przez Bantu Nałogowiec (34,170 p.)
wybrane 30 września 2018 przez Eliro

Najlepsza
Ostatnio pojawił się podobny wątek, a w nim napisałem coś takiego

https://forum.pasja-informatyki.pl/379577/wyjazd-za-granice?show=379591#a379591

Generalnie uważam, że programista nie ma potrzeby wyprowadzki za granice w celach zarobkowych, bo stawki wszędzie są podobne, różnią się tylko tak na prawdę kosztami życia, gdzie np. w takim UK koszty są bardzo duże, a w Polsce już mniejsze w porównaniu właśnie z UK.
komentarz 17 września 2018 przez marcin99b Szeryf (82,960 p.)
To znaczy, nie jest tak że w tygodniu musze przepracować X zadań