• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Porównanie uczelni i miast

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
632 wizyt
pytanie zadane 8 lipca 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Nasos Bywalec (2,730 p.)
Witam

Zastanawiam się na jaką uczelnie pójść(kierunek oczywisty). Jak duża jest różnica jeśli chodzi o pracę po studiach między Warszawą a Wrocławiem? Czy na politechnice Wrocławskiej informatyka jest na dobrym poziomie? Wszystkie informacje o PW, PWr, UW, UWSW mile widziane.

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 16 lipca 2015 przez Mateusz. Początkujący (480 p.)
wybrane 20 lipca 2015 przez Nasos
 
Najlepsza
Moim zdaniem tak naprawdę uczelnia sama w sobie jest mało ważna. Jestem po drugim roku Politechniki Śląskiej, teraz będzie trzeci, i tak naprawdę jeżeli chodzi o wiedzę na temat szeroko pojętej "informatyki" wyciągniętej z samych zajęć na uczelni to muszę powiedzieć że słabo jest. Trzeba się tym naprawdę zainteresować i działać samemu w domu, sama uczelnia nic nie da. Widać to kiedy patrzysz na ludzi którzy są po 4 semestrze, pytasz ich o elementarne podstawy dotyczące programowania czy sieci i nie wiedzą kompletnie nic. W dzieninie IT tak naprawdę wybór uczelni jest średnio znaczący, bo jeżeli naprawdę jarasz się tą dziedziną, to może okazać się że Twoja wiedza wykracza poza program zajęć, a jeżeli ktoś wybiera kierunek IT "od tak bo fajne", to chociażby nawet przeszedł jakoś przez te studia to i tak później pracy nie znajdzie, bo jeżeli wiedza takiego delikwenta opiera się tylko o tą wyciągniętą z zajęć, to tak naprawdę nie jest gotowy aby pracować w IT. Ja osobiście traktuję studia jako pewną możliwość, papier oraz tytuł. Powód jest prosty - wiele większych korporacji wymaga wręcz dyplomu ukończenia studiów - JAKICHKOLWIEK, może być nawet filozofia. Dobrym przykładem tutaj jest IBM.