• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++ SDL2 Postać podczas ruchu się duplikuje

Object Storage Arubacloud
0 głosów
142 wizyt
pytanie zadane 14 września 2018 w C i C++ przez kalendarmenn Obywatel (1,270 p.)

Witam!

Otóż mam problem, że gdy wciskam strzałkę w lewo postać zamiast zmiany pozycji tworzy nową w innej pozycji.

Kod:

//libraries
#include <SDL2/SDL.h>
#include <SDL2/SDL_image.h>
#include <SDL2/SDL_ttf.h>
#include <SDL2/SDL_mixer.h>

#include <windows.h>

using namespace std;

//variables
SDL_Window* window;
SDL_Surface* screen;
SDL_Event event;

int frame=0;

//classes
class TextureManager
{
    public:

    int Xpos=0;
    int Ypos=0;
    SDL_Rect rect;
    SDL_Surface* Surface;

    TextureManager(const char* path, int x=0, int y=0)
    {
        Xpos=x;
        Ypos=y;
        Surface = IMG_Load(path);
    }
    void Refresh()
    {
        rect.x=Xpos;
        rect.y=Ypos;
        SDL_BlitScaled(Surface,NULL,screen,&rect);
        SDL_BlitSurface(Surface,NULL,screen,&rect);
    }
};

//functions
void GameLoop()
{
    while(true)
    {
       if(frame==0)
       {
           //loading textures
           TextureManager RedBall("graphic/ball.bmp", 70,70);
           while(frame==0)
           {
                //events
                while(SDL_PollEvent(&zdarzenie))
                {
                    if(zdarzenie.type==SDL_QUIT)
                    {
                        exit(0);
                    }
                }

                //controls
                if(GetAsyncKeyState(VK_LEFT))
                {
                    RedBall.Xpos=RedBall.Xpos-5;
                }

                //images
                RedBall.Refresh();

                //refreshing
                SDL_UpdateWindowSurface(window);
                SDL_Delay(16.66666666666666666666666);
           }
           SDL_FreeSurface(RedBall.Surface);
       }
    }
}

int main(int argc, char* args[])
{
    SDL_Init(SDL_INIT_EVERYTHING);

    window = SDL_CreateWindow("Red ball jump", SDL_WINDOWPOS_CENTERED, SDL_WINDOWPOS_CENTERED,800,600,NULL);
    screen=SDL_GetWindowSurface(window);

    GameLoop();

    return 0;
}

Z góry dziękuję za pomoc!

komentarz 15 września 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Nie czyścisz ekranu

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 15 września 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Zapewne musisz zamalować postać na starej pozycji tłem i dopiero potem malować na nowej pozycji.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 251 wizyt
pytanie zadane 26 października 2016 w C i C++ przez neos Początkujący (320 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 245 wizyt
pytanie zadane 7 października 2019 w C i C++ przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 358 wizyt
pytanie zadane 22 grudnia 2020 w C i C++ przez dnaiel Początkujący (400 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,554 komentarzy

61,939 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...