• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pierwsza praca jako programista - moje obawy

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
1,280 wizyt
pytanie zadane 9 września 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez novito Nowicjusz (180 p.)
Więc tak, skończyłem technikum informatyczne. Wszystkie egzaminy zawodowe zdałem bardzo dobrze (wyniki w okolicach 90%), maturę też zdałem całkiem dobrze, oprócz informatyki rozszerzonej. Z niej uzyskałem ledwo 30%, dlaczego? Jestem "programistą" (jeśli mogę się tak w ogóle nazwać) samoukiem. Bawiłem się w to od podstawówki, jakieś przeróżne rzeczy zwłaszcza związane z grami, trochę C++, trochę C#, trochę mniej znanych języków skryptowych itp. Dość intensywnie używałem też mysql przy tworzeniu serwerów do gier itp. gdzie trzeba było przetrzymywać dane graczy. W technikum zacząłem interesować się webowymi rzeczami, pisałem sobie jakieś panele sterowania w php/js/jquery z wykorzystaniem mysqla i takich tam (bootstrap do front endu, ale to nie bardzo moja działka), napisałem też sobie taki silniczek sieciowy który komunikował się z panelu na stronie w php do serwera gry w c++ na linuxie. Wydaje mi się, że dużo różnych rzeczy już w swoim życiu robiłem, ale nie potrafię o sobie powiedzieć, że "znam" jakiś konkretny język. Po prostu bardzo dobrze radzę sobie z wyszukiwaniem rozwiązań do moich problemów. Bardzo dobrze znam angielski, więc wszystko piszę i wyszukuję po angielsku. Jednak przez to moje "samouctwo" (szkoła nie nauczyła mnie praktycznie nic, gdy do niej przyszedłem to większość rzeczy które robiliśmy już umiałem bo to były banalne podstawy) nie odnajduje się w takim typowo "profesjonalnym" czy też "oficjalnym" świecie informatyki. Jakieś wyszukane słowa i niepotrzebnie skomplikowane zadania (jakieś złożoności obliczeniowe itp.) kompletnie do mnie nie przemawiają. Nie potrafię takich rzeczy nawet czytać, jest to