• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Obsługa wyjątków, jak to powinno wyglądać?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
224 wizyt
pytanie zadane 6 września 2018 w PHP przez BetBet Użytkownik (550 p.)
Witam,
Z góry mówię, że jestem troszkę zielony w obsłudze wyjątków.
Zastanawia mnie jak to powinno wyglądać / jak wygląda ze strony użytkownika. Obstawiam, że istnieje coś takiego jak wyłączenie pokazywania błędów. Widziałem przypadki stron gdzie krytyczny błąd był wywalany użytkownikowi na ekranie i takie gdzie błąd był w jakimś dość przyjemnym widoku z instrukcją żeby poinformować support i pod spodem dane kontaktowe. Szczerze nawet nie wiem czy obsługa tych wyjątków ma służyć programistom czy, żeby ograniczyć informacje które otrzyma użytkownik o tym błędzie.
Tak więc dla kogo są te informacje, dla użytkownika czy programistów? Da się jakoś wyłączyć kompletnie te błędy żeby użytkownik ich nie widział albo - np walnąć widok z informacją, że są jakieś problemy ze stroną i że prosimy o poinformowanie support na ten i na ten adres o problemie z opisem co powoduje błąd?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 6 września 2018 przez Ehlert Ekspert (212,630 p.)
wybrane 7 września 2018 przez BetBet
 
Najlepsza

Error reporting i levele ustawia się w php.ini. W kodzie specjalnie powinny mieć miejsca gdzie leci wyjątek. Masz np wyciągnie usera po unikalnych wartościach. Jeśli wyciągniesz 2 userów to ewidentnie trzeba rzucić exception.

Widziałem przypadki stron gdzie krytyczny błąd był wywalany użytkownikowi na ekranie i takie gdzie błąd był w jakimś dość przyjemnym widoku z instrukcją żeby poinformować support i pod spodem dane kontaktowe. 

To jest śmiech na sali bo każda szanująca się osoba, która zajmuje się utrzymywaniem aplikacji wyłapuje od razu błędy w logach, lub narzędziami do monitoringu.