• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy fukcja może mieć dwa (lub więcej) returnów?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
604 wizyt
pytanie zadane 5 września 2018 w C i C++ przez Mick_SQ6IYV Obywatel (1,020 p.)

Czy podprogram może mieć w swojej strukturze więcej niż jeden return? Sytuacja miałaby wyglądać mniej więcej tak:

int A, B;   // założenie: A różne od B

int PODPROGRAM()
{
	// jakieś funkcje podprogramu
	if(warunek)
	{
		// jakieś funkcje
		return A;
	}
	else
	{
		// jakieś funkcje
		return B;
	}
}

 

2
komentarz 5 września 2018 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Oczywiście.

4 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 5 września 2018 przez kamilosxp Bywalec (2,090 p.)
Tak, może mieć.
+1 głos
odpowiedź 5 września 2018 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
Funkcja może mieć wiele punktów wyjścia w postaci return. W niektórych metodykach/standardach kodowania/standardach przemysłowych, zabrania się lub nie zaleca się wyskakiwania z funkcji kilkoma drogami. Wymaga to "ciągnięcia" odpowiedzi aż do końca funkcji do pojedynczego return. Funkcja może także zwrócić złożoną wartość w postaci struktury, kontenera lub krotki...
0 głosów
odpowiedź 5 września 2018 przez Mick_SQ6IYV Obywatel (1,020 p.)

A czy jest możliwe zwracanie więcej niż jednego argumentu, jak poniżej:

int PODPROGRAM()
{
    int A, B, C, D;          // założenie: A, B, C, D - wyniki działań podprogramu
    // jakieś funkcje podprogramu
    if(warunek)
    {
        // jakieś funkcje
        return (A, B);
    }
    else
    {
        // jakieś funkcje
        return (C, D);
    }
}

A jeżeli nie, to jak można sobie z tym poradzić, kiedy potrzeba zwrócił dwie (lub więcej) wartości??

komentarz 5 września 2018 przez Szfierzak Gaduła (3,750 p.)

Możesz to zrobić na kilka sposobów. Zaczynając od tablicy dynamicznej(mało elegancko)

int *tab = new int[4];
//jakiś kod w którym przypisujesz A,B,C,D do kolejnych miejsc w tablicy.....
return tab;

Podobnie możesz zwrócić też wskaźnik na vector lub listę - równie mało elegancko.

Innym sposobem jest przekazanie parametrów przez referencje. Działasz w ten sposób na zmiennej zadeklarowanej przed wywołaniem funkcji i zmiana wartości zmiennej w funkcji spowoduje jej zmianę na zewnątrz podprogramu.

void PODPROGRAM(int &A, int &B, int &C, int &D )
{
    // jakieś funkcje podprogramu
    if(warunek)
    {
        // jakieś funkcje
       A = 123;
      B = 321;
    }
    else
    {
        // jakieś funkcje
       C = 456;
       D = 645;
    }
}

W podobny sposób co powyżej możesz opakować zmienne do struktury lub klasy. I przekazać referencje do tej strukturę/klasę jako argument do funkcji, lub zwrócić do niej wskaźnik jak w pierwszym przypadku do tablicy.

Jeszcze innym rozwiązaniem jest użycie krotki i funkcja w uproszczeniu będzie wyglądała mniej więcej tak:

std::tuple<int, int, int, int> podprogram()
{
    int A, B, C, D;
   //Twoje działania na A,B,C,D

    return std::tuple<int, int, int, int>(A,B,C,D);
}

 

O ile alokowanie pamięci wewnątrz podprogramu dla tablicy, klasy, struktury i zwracanie wskaźnika jest raczej słabym rozwiązaniem i nie polecam, bo łatwo zapomnieć tą pamięć później zwolnić, o tyle przekazanie referencji lub krotka raczej nie powinny być takim złym pomysłem, w zależności od Twoich potrzeb.

1
komentarz 5 września 2018 przez RafalS VIP (122,820 p.)
Zależnie od sytuacji czasem warto też zdefiniować strukturke result z danymi i zwracać ją zamiast tablicy czy krotki, które nie mówią nic o danych, które przechowują, w przeciwieństwie do struktury.
0 głosów
odpowiedź 8 listopada 2018 przez Mick_SQ6IYV Obywatel (1,020 p.)
Dziękuję wszystkim bardzo za odpowiedzi:)

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 2,016 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 160 wizyt
pytanie zadane 19 maja 2020 w C i C++ przez kasia98 Nowicjusz (220 p.)
+2 głosów
1 odpowiedź 431 wizyt

92,454 zapytań

141,263 odpowiedzi

319,099 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...