Witam serdecznie,
Tworzę sobie aplikację na androida i nie mam pomysłu na rozwiązanie pewnego problemu.
Screen, aby lepiej sobie zobrazować:
Gracz porusza się w lewo lub prawo -> gdy ktoś kliknie w ekran postać wskakuje wyżej o "poziom" (o ile nie uderzy w ścianę)
Teraz potrzebuje zrobić skrypt, który wyszuka mi mojego obiektu, który znajduje się na przejściu i przekaże w jakim kierunku ma poruszać się gracz. Oczywiście musi szukać tego obiektu automatycznie i odwoływać się tylko do tego, na którym poziomie jest:
Obiekty "door" mają przypisany tag o tej samej nazwie, a wszystkie typy platform w tym wypadku od "One" do "Ten" mają tag "platform". Wybaczcie za chaotyczne nazwy, lecz próbowałem wielu sposób i nie było czasu na zmiany.
void Start()
{
Movement();
}
public void Movement()
{
platform = GameObject.FindGameObjectWithTag("platform").GetComponent<Transform>();
door = GameObject.FindGameObjectWithTag("door").GetComponent<Transform>();
if(transform.position.x < door.position.x)
{
rb.velocity = new Vector3(speed, 0, 0);
//Debug.Log("W prawo");
Debug.Log("W prawo " + platform.position.y + " || " + transform.position.y);
}
else if (transform.position.x > door.position.x)
{
rb.velocity = new Vector3(-speed, 0, 0);
//Debug.Log("W lewo");
Debug.Log("W prawo " + platform.position.y + " || " + transform.position.y);
}
else
{
Debug.Log("Error");
Debug.Log(platform.position.y + " || " + transform.position.y);
}
}
Aktualnie kod odnosi się tylko do jednego obiektu (pierwszego) i według niego określa swój kierunek.
Potrzebuje, aby gracz skupiał się na innym przejściu co każdy poziom.
Gdy jest coś niezrozumiałe, odpowiem w komenatrzach na pytania
Pozdrawiam