• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Unity3D - Problem z kamerą

Object Storage Arubacloud
0 głosów
726 wizyt
pytanie zadane 31 sierpnia 2018 w OpenGL, Unity przez NEFOS Początkujący (320 p.)
zamknięte 31 sierpnia 2018 przez NEFOS

Witam!

Od niedawna zacząłem przygodę z Unity3D(chyba po raz drugi) i postanowiłem, że skrypty będę pisał sam(czyli że nie będę korzystał z gotowców) i pojawił się problem z kamerą postaci. Ogólnie problem nie polega na tym, że nie umiem wprowadzić kamery w ruch, żeby się obracała, tylko na tym, że jak już ją obracam, to o ile jeśli obracam tylko w pionie, lub tylko w poziomie to obrót działa bez zarzutu, to o ile spróbuję obrócić i w pionie i w poziomie(po skosie), to kamera się jakoś tak wykrzywia(a dokładniej zmienia się oś Z, a nie powinna). Poniżej wklejam skrypt, którego użyłem do obrotu kamery:

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Character : MonoBehaviour
{

    // Use this for initialization
    void Start()
    {

    }

    void poruszanie()
    {
        if (Input.GetKey(KeyCode.W))
        {
            transform.Translate(Vector3.forward * Time.deltaTime * 2);
            if (Input.GetKey(KeyCode.W) & Input.GetKey(KeyCode.LeftShift))
            {
                transform.Translate(Vector3.forward * Time.deltaTime * 10);
            }
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.A))
        {
            transform.Translate(Vector3.left * Time.deltaTime * 1);
            if (Input.GetKey(KeyCode.A) & Input.GetKey(KeyCode.LeftShift))
            {
                transform.Translate(Vector3.left * Time.deltaTime * 5);
            }
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.S))
        {
            transform.Translate(Vector3.back * Time.deltaTime * 1);
            if (Input.GetKey(KeyCode.S) & Input.GetKey(KeyCode.LeftShift))
            {
                transform.Translate(Vector3.back * Time.deltaTime * 5);
            }
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.D))
        {
            transform.Translate(Vector3.right * Time.deltaTime * 1);
            if (Input.GetKey(KeyCode.D) & Input.GetKey(KeyCode.LeftShift))
            {
                transform.Translate(Vector3.right * Time.deltaTime * 5);
            }
        }
    }

    void obracaniex()
    {
        if (Input.GetAxis("Mouse X") < 0)
        {
            transform.Rotate(0, (-Time.deltaTime * 100), 0);
        }
        if (Input.GetAxis("Mouse X") > 0)
        {
            transform.Rotate(0, (Time.deltaTime * 100), 0);    // Na początku funkcji obracania nie rozbijałem na obracaniex() i obracaniey(), ale zrobiłem to mając nadzieję na poprawę
        }

    }
    void obracaniey()
    {
        if (Input.GetAxis("Mouse Y") < 0)
        {
            transform.Rotate((Time.deltaTime * 100), 0, 0);
        }
        if (Input.GetAxis("Mouse Y") > 0)
        {
            transform.Rotate((-Time.deltaTime * 100), 0, 0);
        }
    }
	
	// Update is called once per frame
	void Update ()
    {
        obracaniex();
        obracaniey();
        poruszanie();
    }
}

//Edit1:

Dobra, już uporałem się z tym problemem, wystarczyło stworzyć trzy zmienne xRotation, yRotation i zRotation oraz po funkcjach obracaniex() i obracaniey() dopisać tą linijkę: 

transform.eulerAngles = new Vector3(xRotation, yRotation, zRotation);

przez co cały kod wygląda tak(podaję go jakby ktoś chciałby go użyć w swoim projekcie Unity3D): 

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Character : MonoBehaviour
{

    private float xRotation;
    private float yRotation;
    private float zRotation=0;

    // Use this for initialization
    void Start()
    {

    }

    void poruszanie()
    {
        if (Input.GetKey(KeyCode.W))
        {
            transform.Translate(Vector3.forward * Time.deltaTime * 2);
            if (Input.GetKey(KeyCode.W) & Input.GetKey(KeyCode.LeftShift))
            {
                transform.Translate(Vector3.forward * Time.deltaTime * 10);
            }
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.A))
        {
            transform.Translate(Vector3.left * Time.deltaTime * 1);
            if (Input.GetKey(KeyCode.A) & Input.GetKey(KeyCode.LeftShift))
            {
                transform.Translate(Vector3.left * Time.deltaTime * 5);
            }
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.S))
        {
            transform.Translate(Vector3.back * Time.deltaTime * 1);
            if (Input.GetKey(KeyCode.S) & Input.GetKey(KeyCode.LeftShift))
            {
                transform.Translate(Vector3.back * Time.deltaTime * 5);
            }
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.D))
        {
            transform.Translate(Vector3.right * Time.deltaTime * 1);
            if (Input.GetKey(KeyCode.D) & Input.GetKey(KeyCode.LeftShift))
            {
                transform.Translate(Vector3.right * Time.deltaTime * 5);
            }
        }
    }

    void obracaniex()
    {
        if (Input.GetAxis("Mouse X") < 0)
        {
            transform.Rotate(0, (-Time.deltaTime * 100), 0);
        }
        if (Input.GetAxis("Mouse X") > 0)
        {
            transform.Rotate(0, (Time.deltaTime * 100), 0);    // Na początku funkcji obracania nie rozbijałem na obracaniex() i obracaniey(), ale zrobiłem to mając nadzieję na poprawę
        }

    }
    void obracaniey()
    {
        if (Input.GetAxis("Mouse Y") < 0)
        {
            transform.Rotate((Time.deltaTime * 100), 0, 0);
        }
        if (Input.GetAxis("Mouse Y") > 0)
        {
            transform.Rotate((-Time.deltaTime * 100), 0, 0);
        }
    }
	
	// Update is called once per frame
	void Update ()
    {
        obracaniex();
        obracaniey();
        xRotation = transform.eulerAngles.x;
        yRotation = transform.eulerAngles.y;
        transform.eulerAngles = new Vector3(xRotation, yRotation, zRotation);
        poruszanie();
    }
}

Zamykam Temat

komentarz zamknięcia: Dałem radę sam rozwiązać problem.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 340 wizyt
pytanie zadane 30 marca 2019 w OpenGL, Unity przez trixter310 Obywatel (1,440 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 196 wizyt
pytanie zadane 11 marca 2019 w C# przez jakubjordanek Obywatel (1,320 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 198 wizyt
pytanie zadane 12 marca 2023 w OpenGL, Unity przez MichaelM Bywalec (2,520 p.)

92,551 zapytań

141,397 odpowiedzi

319,528 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...