• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak nauczyć się frontendu

Object Storage Arubacloud
0 głosów
672 wizyt
pytanie zadane 27 sierpnia 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez hayasugiru Nowicjusz (160 p.)
Jestem studentem kierunku niezwiązanego z IT. Jednak mimo to od wielu miesięcy łapię się na tym, że chciałbym umieć sam dla siebie tworzyć portale i różne ciekawe strony. Wszystko zaczęło się od tego gdy przeglądając internet natknąłem się na stronę z pewnymi produktami. Animacje, powiększane grafiki wywarły na mnie spore wrażenie. Później co chwila gdzieś wchodząc jarałem się możliwościami widocznymi na stronach. Zacząłem się zastanawiać jak oni to robią. Po czasie tak mi się to spodobało, że chciałbym się tego nauczyć.

Nie chodzi mi o klasyczne aplikacje i programy, a umiejętność tworzenia stron naładowanych ciekawymi rozwiązaniami, najedziesz myszką coś się powiększy, klikniesz na coś pojawia się animacja, a do tego budowa sklepów internetowych, to takie fajne się wydaje, baza danych, rejestracja, skrypt umożliwiający złożenie zamówienia, liczenie dostępnych towarów. Wisienka na torcie to budowa stron typu xhamster, czy tych z kamerkami, gdzie można nadawać video, audio, działa system żetonów. Jak oni to zrobili? Albo wasze forum. Chciałbym posiąść tę wiedzę.

Niestety nie jestem studentem informatyki, więc w grę wchodzi nauka w domu. Pytanie, czy robiąc to sam mogę się czegoś nauczyć? Jeśli tak to od czego zacząć? Czy potrzebuję książek do algorytmów? Czy wystarczy html, css, javascript, msql, php? Jakie książki lub kursy możecie polecić na start?
I czy regularnie się ucząc będę to potrafił robić? Po lekturze forum odniosłem wrażenie że javascript jest językiem mało przyjaznym, nielogicznym i frustrującym. To prawda?

4 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 27 sierpnia 2018 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)