Witam!
Mam mały problem. Piszę program w pythonie (+ pygame) , którego zadaniem jest pokazywanie setek obrazków (takich samych : pil.png) w randomowych miejscach (inwazja kosmitów) tak, że na początku nie widać nic oprócz tła (space.png) a potem spadają. Na samym początku ustawiłem ich pozycje jako A = (x , - 100 * n). Jednak gdy powiększam wartości rozmiaru okna to na samym początku już widać obrazki. Chciałbym się dowiedzieć dlaczego mój kod nie działa dla większych wartości okna :(
Z góry dziękuję.
A oto kod:
import pygame, sys, random
from pygame.locals import*
fps = 60
windowwidth = 800
windowheight = 450
black = pygame.image.load('space.png')
img = pygame.image.load('pil.png')
def main():
global fpsclock, okno, board1, board2
pygame.init()
fpsclock = pygame.time.Clock()
okno = pygame.display.set_mode((windowwidth,windowheight))
pygame.display.set_caption('game')
okno.blit(black,[0,0])
board1, board2 = tab()
while True:
spadanie()
for event in pygame.event.get():
if event == QUIT or (event.type == KEYUP and event.key == K_ESCAPE):
pygame.quit()
sys.exit()
pygame.display.update()
fpsclock.tick(fps)
def spadanie():
xtab, ytab = board1,board2
move = 1
okno.blit(black,[0,0])
for i in range(len(xtab)):
okno.blit(img,(xtab[i],ytab[i] + move))
ytab[i] += move
def tab():
tablica = []
tablica2 = []
tablica.extend(range(20,windowwidth - 100))
tablica2.extend(range(-100,(windowwidth - 119)*(-100),-100))
random.shuffle(tablica)
print(tablica,tablica2)
return tablica, tablica2
if __name__ == '__main__':
main()