• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Szyfr Cezara C++ Pomocy

Object Storage Arubacloud
0 głosów
3,164 wizyt
pytanie zadane 24 sierpnia 2018 w C i C++ przez Sanchezklub Początkujący (400 p.)

Jestem poczatkujacym "programistą". Chciałem zrobić program który pozwoli mi rozszyfrować wiadomość z C++. Jako że nie chciałem od nikogo spisywać spróbowałem zrobić sam. moim załozeniem jest aby popodaniu slowa wybralo one 1 litere i ta litera przeszla przez switche przeszła do nowej postaci. Program po podaniu litery ( chcialem sprobowqac tylko z litera a ) myśli po 15 minutach nie dal rezultatu :(

#include <iostream>
#include <conio.h>
#include <cstdlib>
using namespace std;

string slowo;
int przesu;
int alfabet[29] = {'a','b','c','d','e','f','g','h','i','j','k','l','m','n','o','p','q','r','s','t','u','v','w','x','y','z'};


int main()
{
    cout<< "podaj slowo"<< endl;
    cin >> slowo;
    cout << "Podaj przesuniecie" << endl;
    cin >> przesu;
    for( int i=0; i = slowo.length(); i++)
    {
    switch(slowo[i])
    {
    case 'a':
    cout << alfabet[1+przesu] << endl;
    break;
       }
    }
    return 0;
}

 

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 24 sierpnia 2018 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
wybrane 24 sierpnia 2018 przez Sanchezklub
 
Najlepsza

W pętli for masz taki warunek:

i = slowo.length()

Czy nie miało być tam przypadkiem czegoś takiego?

i < slowo.length()

Pętla ma się wykonywać dopóki i jest mniejsze niż długość słowa. smiley

Program zatrzymuje Ci się dlatego, że nie wyczyściłeś strumienia wejściowego (więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Poziom-1/Obsluga-strumienia-wejsciowego/12). Po wczytaniu stringa "slowo", a przed wczytaniem inta "przesu" daj taki kod:

cin.clear();
cin.ignore(1000, '\n');