• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Licznik życia nie odejmuje życia po spadnieciu.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
202 wizyt
pytanie zadane 12 sierpnia 2018 w OpenGL, Unity przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)
Witam wszystkich, pisze prosta gierkę. Zaimplementowałem, że jezeli gracz spadnie z platformy to scena sie resetuje i wraca do pozycji startowej. Problem w tym, że jeżeli scena sie resetuje automatycznie licznik życia nie odejmuje tylko stoi w miejscu. Myślalem moze żeby zamiast ładowac na nowo scene to po prostu przerzucac gracza na "startPosition", ale wtedy gdy gracz spadnie poraz kolejny nic sie nie dzieje tylko dalej spada.

link do kodu: https://wklejaj.pl/brackeys

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 12 sierpnia 2018 przez domino105 Użytkownik (680 p.)
wybrane 12 sierpnia 2018 przez Szaradek
 
Najlepsza
Moim zdaniem powinieneś pod platformą collider i jak gracz by stuknął się z colliderem to wtedy by go tepało do pozycji startowej i obejmowało 1 życie

 

Jak będą błedy napisz!
komentarz 12 sierpnia 2018 przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)
Działa w ten sam sposób co wczesniej. Zmienia wartość żyć o jeden w dół i przenosi na początek, ale gdy spadne drugi raz nic sie nie dzieje, ani nie przenosi, ani nie zmienia stanu życia.
komentarz 12 sierpnia 2018 przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)

@domino105,
 W ogóle nie wykrywa kolizji po raz drugi. Sprawdziłem poprzez Debug.Log

edit: 24 linijka kodu wywalona i wszystko działa :) zapomniałem, że nie ładuje sceny od poczatku.

komentarz 12 sierpnia 2018 przez domino105 Użytkownik (680 p.)
Może chciałbyś stworzyć ekipke w dwóch?? Napisz kim chciałbyś być grafikiem programista dźwiękowej!
komentarz 12 sierpnia 2018 przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)
Z miła checia ale w unity siedzę od dwóch dni wiec kawał solidnej roboty jeszcze przede mną  :D

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 260 wizyt
pytanie zadane 8 kwietnia 2019 w OpenGL, Unity przez lukasz290521 Obywatel (1,410 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 173 wizyt
pytanie zadane 4 lutego 2018 w OpenGL, Unity przez Szymon Początkujący (320 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 800 wizyt

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,958 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...