• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Warcaby AI C++

+1 głos
492 wizyt
pytanie zadane 9 sierpnia 2018 w C i C++ przez Bondrusiek Maniak (50,500 p.)

Witam,

stworzyłem aplikacje w Qt/C++, która jest prostą grą Warcaby. Udało mi się zaimplementować rozgrywkę player vs player PvP. Chce również stworzyć możliwość rozgrywki player vs computer PvC. Szczerze mówiąc nie wiem jak się za to zabrać. Brakuje mi doświadczenia z gemdev bądź algorytmiki. Pierwszą moją myślą było stworzenie "klikacza" który by randomowo wybierał możliwe pole i generował kliknięcie dla komputera ale wydaje mi się że jest jakaś lepsze metoda. Czy jest jakiś algorytm do gry w warcaby z podziałem na poziom trudności. Podgląd na grę:

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 9 sierpnia 2018 przez NIMuser Stary wyjadacz (10,960 p.)
edycja 9 sierpnia 2018 przez NIMuser
Generalnie robi się to tak: Robisz drzewo wszelkich możliwych kombinacji ruchów obu graczy (w pamięci komputera grasz komputer-komputer). Jak masz drzewo wszelkich możliwych posunięć to robisz podsumowanie/ podliczasz zyski i straty dla każdej możliwej drogi (n ruchów). Jak już to masz, to jak komputer gra z użytkownikiem to komputer wybiera wtedy "drogę" optymalną. która jest najkorzystniejsza (prowadzi do największych zysków i najmniejszych strat). Przy warcabach tych kombinacji jest trochę, może to nie szachy czy go ;), ale AI będzie trochę "myślało", więc sugeruję raz przeprowadzić budowę drzewa i zapisać w jakiejś formie wyniki na dysk.

 

Przykłady:

https://github.com/mknutsen/Checkers

https://github.com/vrnaz/checkers

 

Problem rozwiązany jest przykładowo tu:

https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/61630/F3-BP-2015-Dolezal-Matej-BP.pdf
komentarz 9 sierpnia 2018 przez Bondrusiek Maniak (50,500 p.)
Dzięki za materiały, przeanalizuje je.
komentarz 9 sierpnia 2018 przez NIMuser Stary wyjadacz (10,960 p.)
Nie ma za co, jest tego sporo w internecie.

Tu masz w C++:

https://sourceforge.net/projects/checkersincpp/

https://github.com/justcode21/Checkers-AI

https://github.com/MarkJr94/checkers

 

Jeśli chodzi o poziom trudności, to po prostu dawałbym graczowi mniej lub więcej czasu na wykonanie ruchu. I tyle.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 139 wizyt
pytanie zadane 8 stycznia w C i C++ przez Łukasz_P Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 479 wizyt
pytanie zadane 8 grudnia 2017 w C i C++ przez alskard Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 182 wizyt
pytanie zadane 3 maja 2016 w C i C++ przez luthien Nowicjusz (220 p.)
Porady nie od parady
Publikując kody źródłowe korzystaj ze specjalnego bloczku koloryzującego składnię (przycisk z napisem code w edytorze). Nie zapomnij o ustawieniu odpowiedniego języka z rozwijanego menu oraz czytelnym formatowaniu kodu.Przycisk code

64,924 zapytań

111,393 odpowiedzi

234,427 komentarzy

46,754 pasjonatów

Przeglądających: 218
Pasjonatów: 15 Gości: 203

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...