Witam, biorę się za pisanie już mojej drugiej gry w sfml, sama mechanika jest oczywiście banalna. Całe wyzwanie polega na tym że chce żeby była możliwość zmiany okna programu ( cała jego zawartość zostanie odpowiednio przeskalowana ). Początkowo chciałem skalować obiekty w grze. Pomyślałem jednak czy zamiast tego nie można pobawić się widokiem view? Tzn. żeby widok pokazywał stałych rozmiarów planszę a sam był dopasowany od rozmiaru okna. Już ktoś raz polecał mi zastosowanie view, była to jednak trochę inna sytuacja i nie do końca jeszcze wtedy to ogarniałem. Druga sprawa...
Chcę żeby rozmiar okna było można zmieniać tylko w ściśle ustalonych proporcjach, czyli np. mamy jakiś rozmiar okna w 'x' oraz w 'y' równy '2x':
Mam na dzieje że wiecie o co chodzi, mamy pewnego rodzaju blokadę która pozwala zmieniać rozmiar okna, ale stosunki boków będą musiały być niezmienne. Pewnie nie raz to widzieliście... jak to zaimplementować w sfml?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)