• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML SocketSelector

Object Storage Arubacloud
0 głosów
359 wizyt
pytanie zadane 1 sierpnia 2018 w C i C++ przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z selektorami? Siedzę nad tym 7,5 godziny i nic nie rozumiem.

https://www.sfml-dev.org/documentation/2.5.0/classsf_1_1SocketSelector.php
1
komentarz 1 sierpnia 2018 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Czego konkretnie nie rozumiesz?
komentarz 1 sierpnia 2018 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)

Rozumiem że to tworzy klientów, ale jak wysłać wiadomość do jednego z nich?

std::vector<sf::TcpSocket*> clients;

I niewiem jak zrobić by tworzyło zmienne przy dołączeniu klienta i odebrać od klienta jego położenie i wpisać do takich zmiennych zakładając że wysłał statek2.

statek1 int x, int y, int z. statek2 int x, int y, int z. statek3 int x, int y, int z.

Jasno powiedziałem?

 

1
komentarz 1 sierpnia 2018 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Chodzi ci o pobranie danych o położeniu statek2 i przesłaniu ich do zmiennej o takiej samej nazwie?
komentarz 1 sierpnia 2018 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Tak. Chce żeby co gracz int klient był większy się zmienne Pozycja: X[klient], Y[klient] ,Z[klient] ( to już mam) i jak zrobić by np 3 gracz nadpisywał swoje dane?
komentarz 3 sierpnia 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

sf::TcpSocket ma metody receive i send do odbierania i wysyłania danych. Czytałeś o nich?

komentarz 5 sierpnia 2018 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Tak czytałem...
komentarz 5 sierpnia 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

No to w czym problem, jeśli wiesz czym wysyłać i odpierać dane?

 

SFML ma klasę sf::Packet, która może uprościć nieco wysyłanie danych. Użyj jej.

komentarz 5 sierpnia 2018 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Ale mogę odebrać i wysłać do jednego gracza. Nie mogę przyjąć więcej niż 1 i nwm jak przesłać od jednego gracza do np 10.
komentarz 5 sierpnia 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Dlaczego nie możesz przyjąć więcej niż jednego klienta, przecież w linku, który podesłałeś, masz ładny przykład serwera?

 

Co do rozsyłania. W ostatniej pętli z przykładu odbierasz pakiet, zatem wystarczy w pętli ów pakiet rozesłać do pozostałych klientów z listy clients.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 1 sierpnia 2018 przez Arkadiusz Sikorski Pasjonat (20,160 p.)
Z opisu rozumiem, że to po prostu klasa, która pozwala wygodnie sprawdzać, czy jakiś socket z danej grupy (wybranych) socketów ma dane, które możemy odebrać.
komentarz 1 sierpnia 2018 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
To co zrobić by przypisywało odpowiednie dane do odpowiednich zmiennych?

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 1,043 wizyt
+3 głosów
0 odpowiedzi 222 wizyt
0 głosów
3 odpowiedzi 476 wizyt
pytanie zadane 12 listopada 2018 w C i C++ przez Marcin951 Gaduła (3,250 p.)

92,568 zapytań

141,420 odpowiedzi

319,620 komentarzy

61,954 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...