Nazwa.pl jest chyba najbardziej reklamującą się firmą hostingową w polskim Internecie. Kolorowe banery kuszą nas z każdej strony. Czy faktycznie serwery nazwa.pl s tak dobre jak pokazuje reklama? Zacznijmy od tego, że firma oferuje kilka rodzajów serwerów, różniących się wydajnością. Najbardziej popularnymi wydają się być serwery z linii Active. Koszt takiego serwera to ok. 600 zł na rok i nie mówimy tu o promocjach na start, tylko o realnym koszcie przedłużenia serwera. Osobiście jestem użytkownikiem kilku serwerów (w tym 4 w nazwa.pl), dlatego powiem wam o moich spostrzeżeniach. Firmę nazwa.pl odbieram już jako korporację, gdzie konsultanci na wszystko mają procedury i gotowe odpowiedzi. Serwer w nazwa posiadam od ponad 10 lat i na przestrzeni tych lat widzę firma stale się uczy. Zdarzają się wpadki, które nie powiem są dość irytujące (np. przez godzinę nie działa strona), ale całe szczęście dość szybko są naprawiane, a o statusie napraw można się dowiedzieć w komunikatach. Rok 2014 i 2015 był bardzo słaby jeśli chodzi i liczbę awarii i już kilka razy sobie mówiłem, że muszę wymienić serwer na inny. Nazwa.pl nadrabiała wtedy niższymi cenami za przedłużenie oferty i tak zostałem. Rok 2016 jest ok. Zaskoczyła mnie dużo większa wiedza konsultantów. Niedawno miałem taki przypadek, że posypało mi się moje forum dyskusyjne (jakieś błędy sql po aktualizacji php do 5.4). Zadzwoniłem na infolinię. Po drugiej stronie młoda dziewczyna (taki miała głos). Od razu pomyślałem, że nic nie załatwię, no bo jak młoda dziewczyna ma się znać na sql i php i skąd niby ma wiedzieć co trzeba zrobić, żeby ten problem naprawić? Od razu poprosiłem o rozmowę z kimś kto się zna na technicznych aspektach działania serwerów, a Pani konsultant upierała się, że mimo wszystko chce mi pomóc. I tutaj moje zaskoczenie i wstyd zarazem, po po 5 minutach rozmowy moje forum wstało z miejsca. Biję się teraz w pierś i oddaję szacunek wszystkim młodym konsultantkom w nazwa.pl. Biorąc wszystkie za i przeciw, w ogólnym rozrachunku warto. W bieżącym roku 2016 było bardzo mało awarii, a te które były, szybko naprawiano. Poziom wiedzy konsultantów stoi na coraz wyższym poziomie. Na plus również zasługują rozszerzone godziny działania infolinii, nawet dla właścicieli najtańszych serwerów. Pomoc najlepiej uzyskać jest u konsultanta bo czas odpowiedzi na pytanie zadane drogą e-mail w moim przypadku zawsze wahał się od 2-5 godzin. Jeśli miałbym dać ocenę serwerowi nazwa.pl to była by to 4 w sześciostopniowej skali.