Witam. Planuję w przyszłości tworzyć gry i zaczęłem od biblioteki SFML żeby załapać podstawy, zanim się porwę na OpenGL lub DirectX. Mam kilka pytań odnośnie rozdzielczości:
1. Czym właściwie jest rozdzielczość? Dlaczego mogę ustawić w panelu sterowania różne rozdzielczości? Przecież fizycznie ekran mojego laptopa ma cały czas ten sam rozmiar. Czy chodzi o to, że jak zmienię rozdzielczość, to każdy piksel będzie miał inny wymiar tak żeby ostatecznie 800x600 zajęło cały ekran tak samo jak 1360x768?
2. Dlaczego jak w grze mam ustawioną identyczną rozdzielczość jak rozdzielczość mojego ekranu to wszystko wygląda ładnie, a jak zmniejszę to wszystko robi się rozmazane i brzydkie?
3. Jak powiązana jest rozdzielczość z wydajnością, ilością klatek na sekundę? Chodzi o to, że im więcej pikseli na ekranie, tym więcej pracy dla procesora/karty graficznej?
4. Jak twórcy gier radzą sobie z problemem rozdzielczości? Czy wszystkie tekstury/grafiki są robione w kilku różnych wersjach dla każdej rozdzielczości? Czy jak zmienię tę opcję to wczytywane są od nowa wszystkie tekstury itd.? BTW Z tego co wiem to np. w WPF jest to rozwiązane tak, że po resizie okna wszystkie kontrolki są od nowa przerysowywane żeby nadal ładnie wyglądać, a nie rozciągane.
Byłbym wdzięczny za zrozumiałe opisanie mi podstaw albo najlepiej podanie linków do stron lub tytułów książek, gdzie jest to dobrze wyjaśnione.