• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

staż w firmie, pierwsza praca

Object Storage Arubacloud
+1 głos
1,046 wizyt
pytanie zadane 11 lipca 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez kracjan122 Początkujący (370 p.)
Cześć,

Uczę się od jakiegoś czasu programowania i coraz bardziej się do tego przekonuje, może do tego stopnia, że chciałbym aby stało się to moją pracą.

W związku z tym, mam takie orientacyjne pytanie, jak wygląda sytuacja z dostaniem się na płatny staż podczas gdy nie jestem studentem informatyki (ani nigdy nie byłem)? Jestem studentem innego, nie technicznego kierunku.

Pytam, ponieważ wielu znajomych po drugim roku informatyki dostało się na płatne (i to całkiem dobrze) staże/praktyki.

Przede wszystkim zdaję sobie sprawę, że muszę dość sporo umieć, mieć swoje projekty itp. Dlatego myślę, że za około 1,5 roku będę na wystarczającym poziomie, żeby na poważnie myśleć o takich praktykach.

Czy studenci informatyki są po prostu chętniej przyjmowani, czy nie ma to większego znaczenia? (Wiem, że odpowiedź na to pytanie prawdopodobnie zacznie się od słów "To zależy...") ;)

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 11 lipca 2018 przez Typowy Janusz Dyskutant (8,150 p.)
Nie ma znaczenie czy jesteś studentem informatyki czy filologii kaszubskiej.

Zwykle to jest tak że wysyłasz CV, czekasz kilka dni/tygodni i dzwoni zwykle pani z hr, pyta o jakieś pierdoły i wysyłają Ci treść zadania na maila. Masz czas 1-2 dni na wykonanie go. Zwykle wrzuca się to na gita z instrukcją obsługi (jak odpalić) i następnie czekasz na wiadomość zwrotną czy się dostałeś czy nie.
komentarz 11 lipca 2018 przez kracjan122 Początkujący (370 p.)
Możliwe, nie wiem, ale przejrzałem teraz jakieś oferty i wszędzie było wymagane bycie studentem informatyki lub podobnego kierunku, ale może to rzadkość. Poza tym na pewno wysłałbym CV tak czy tak.