• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++, kursy Mirosława Zelenta, lekkie rozwiniecie lekcji o wskaznikach ale coś nie działa.

0 głosów
186 wizyt
pytanie zadane 7 lipca 2018 w C i C++ przez Kuszauke Nowicjusz (120 p.)

Cześć jako, że to mój pierwszy post to najpierw się przedstawię. Jestem Mikołaj, skończyłem technikum informatyczne jakieś 2 lata temu i oczywiście nie mogę znaleźć pracy nawet w serwisie, a na studia nie ma czasu i pieniędzy(bo praca...) więc stwierdziłem, że zdobędę umiejętności na własną rękę, dlatego przypomniałem sobie z jakich kursów próbowali nam coś wpoić w technikum, wziąłem sie za siebie i teraz w wolnych chwilach staram się coś z tych kursów wyciągnąć, bo wiadomo, że uwaga na lekcji przepełnionej uczniami klasy TI skupiała się raczej na graniu w CS-a albo przeglądaniu 4chana bez celu. 

Uczę się właśnie Cpp z kursu Mirosława Zelenta, jestem przy lekcji o wskaźnikach. Ogólnie w oryginalnym kodzie z odcinka program liczył w jakim czasie komputer odnajdzie w RAMie komórki przy użyciu wskaźników . Chciałem pójść o krok dalej i napisać do tego ćwiczenia coś od siebie(praktyka czyni mistrza).

Mój dodatkowy kod, który umieściłem w funkcji "okwt" miał poprosić użytkownika o dodanie danych do zmiennej "ile" oraz "pierwsza" i na podstawie tych danych wyznaczyć ilość komórek jakie tablica o nazwie "tablica" ma zarezerwować w RAMie, oraz w każdej z tych komórek wpisać wartości o jeden większe niż w poprzedniej komórce, a w pierwszej powinna znajdować się wartość ze zmiennej "pierwsza".

Tutaj kod oryginalny z kursu:

#include <iostream>

using namespace std;

float srednia(float *tab, int ile)
{

float suma=0;

for(int i=0; i<=ile; i++)
    {

suma+=*tab;
        *tab = 999;
        tab++;

}

return suma/ile;

}

int main()
{
    int ile_adresow;
    float tablica[ile_adresow];
    float pierwsza;