Cześć!
Mam pytanie odnośnie Unity. Szukałem trochę w Google i większość odpowiedzi dotyczy usuwania obiektów. Ale po kolei.
Mam sobie taką grę (znaczy grą tego jeszcze nazwać nie można, mimo to będę posługiwał się tym słowem):
Jak można zauważyć ta mała mapa składa się z kwadratowych segmentów obok siebie. Każdy segment ma w sobie jakieś drzewo, kilka skał, krzaki i trawę, co w sumie wychodzi około 20-25 obiektów na segment. Mapa składa się 9 segmentów więc posiadamy już 225 obiektów (już zaczyna "klatkować"). Mapa będzie składać się z około 60-70 segmentów także coś czuję, że mój komputer nie wyrobi (ze względu na słaby procesor).
Moje pytanie więc brzmi: czy wyłączenie obiektu w ten sposób spowoduje odciążenie procesora? Czy procesor na tak wyłączonym obiekcie dokonuje obliczeń?
Widziałem również możliwość przerzucenia obowiązków liczenia na GPU przez co gra chodziła bardzo płynnie nawet przy bardzo dużej ilości obiektów co w moim przypadku byłoby zbawieniem.
Jeżeli nie znalazłem czegoś w Google to z góry przepraszam, szanuje Wasz czas, ale mimo wszystko będę wdzięczny za wszelką pomoc!
Pozdrawiam!