Witam, pytanie dotyczy tego artykułu ze strony: https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.5/graphics-vertex-array.php
A dokładnie części o nazwie jak w temacie pytania, jest tam taka klasa:
class MyEntity : public sf::Drawable, public sf::Transformable
{
public:
private:
virtual void draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states) const
{
states.transform *= getTransform();
states.texture = &m_texture;
target.draw(m_vertices, states);
}
sf::VertexArray m_vertices;
sf::Texture m_texture;
};
Dzięki temu że dziedziczy z sf::Drawable i sf::Transformable możemy jej obiekty rysować i transformować jak by były wbudowanymi kształtami. Mam jednak uwagę do tego fragmentu:
states.transform *= getTransform();
Niby jest na stronce wyjaśnienie że chodzi tu o połączenie jednostki transformacji z tą która została przekazana jako argument do funkcji draw. Nie jestem jednak pewien jak to zrozumieć, co się stanie jeśli tej linijki nie będzie?
Wiem że pewnie pomyślicie że nie rozumiem tego bo słabo umiem angielski, ale mam też screeny z byłego polskiego tłumaczenia tego kursu i dalej mam pustkę w głowie.
Czy dał by ktoś jakiegoś linka do strony gdzie jest to na przykładach dobrze wytłumaczone lub tu mi spróbował to wyjaśnić, bo się pogubiłem ( jeszcze to przeciążenie operatora '*' zamiast zwykłej funkcji/metody z nazwą )
Z góry wam dziękuje i pozdrawiam ;)