• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kilka pytań o frontend responsywne strony i nauka

Object Storage Arubacloud
+1 głos
1,251 wizyt
pytanie zadane 1 lipca 2015 w HTML i CSS przez Agentok Użytkownik (660 p.)

Witam od pewnego czasu stoje w miejscu jesli chodzi o nauke technologi webowych nie wiem czego powinienem się uczyć. Znam html css oraz liznąłem bootstrapa ale czytałem że nie warto z niego korzystać gdyż lepiej jest stworzyć coś własnego co będzie lżejsze. Jak budować strony internetowe aby były w pełni responsywne? Co powiniem robić jak się uczyć ostatnio brakuje mi nawet pomysłów jakie strony robić myślałem nad stworzeniem biblioteki podobnej do bootstrapa ale skoro  jestem początkujący nie wiem od czego zacząć. Moim celem jest działka frontend oraz inzynieria internetu prostu nie wiem jak się szkolić. Pomożecie? frown

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 1 lipca 2015 przez Comandeer Guru (601,110 p.)
wybrane 2 lipca 2015 przez Agentok
 
Najlepsza
Frontend to przede wszystkim JS obecnie, więc trzeba znać choćby podstawy tego języka i wiedzieć jakie frameworki ostatnio są popularne i na które sobie można pozwolić jeśli chcemy uczyć się dobrych praktyk: http://www.webkrytyk.pl/krytyka/my-truth-about-angular-js/

Warto też wypracować sobie właściwe podejście do architektury stron internetowych. Tutaj podstawowym pojęciem cały czas pozostaje Progressive Enhancement: http://webroad.pl/inne/3722-progressive-enhancement-zapomniany-fundament
Przy takim tworzeniu stron pomóc może odpowiednia architektura, taka jak BEM: https://en.bem.info/ chociaż warto poznać też SMACSS: https://smacss.com/