Następnym razem postaraj się dołączyć jakieś fragmenty kodu, bo to może pomóc w analizie.
Poniżej mały wstęp, a próba odpowiedzi po linii poziomej za wstępem.
Ogólnie stwierdzenie "dostęp do zmiennej (string) z poziomu innego pliku (*.cs)" nie jest odpowiednie gdyż zmienna w pliku jest tylko informacją/deklaracją/szablonem (tu: możesz wrócić do podstaw czym jest zmienna i do reprezentacji zmiennej w pamięci komputera, itp.).
Aby móc odwołać się do zmiennej (mieć dostęp) musi ona istnieć w pamięci komputera, czy to na poziomie globalnym, czy w relacji ze zmienną na poziomie innego obiektu (dla uproszczenia kontenera zmiennych, powiedzmy na poziomie lokalnym).
Aby dwie zmienne lub obiekty (reprezentacje fizyczne klas zdefiniowanych w pliku *.cs) mogły się widzieć, muszą zostać utworzone oraz być w relacji pomiędzy sobą i tak na prawdę nie masz dostępu do zmiennej w pliku tylko do zmiennej, która jest w pamięci i ma odpowiedni zakres widoczności z miejsca z którego się odwołujemy.
Z tego co zauważyłem to używasz instancji/obiektu OpenFileDialog do pobrania nazwy więc na początek warto zerknąć do dokumentacji, bo tam są gotowe przykłady.
Ten zapis: public static string FilePath = openFileDialog1.FileName; jest niepoprawny, gdyż przypisujesz właściwość (FileName) innego obiektu, który w tym miejscu nie istnieje, no chyba że też ma statyczny i globalny zasięg, a w twoim przypadku openFileDialog1 jest inną zmienna reprezentującą instancję klasy OpenFileDialog.
Ogólnie aby móc coś przekazać pomiędzy obiektami (fizycznymi reprezentacjami w pamięci definicji klas z plików *.cs), możemy tego dokonać na kilka sposobów, np.: poprzez przekazanie zmiennej przez konstruktor (główna metoda klasy), wywołanie metody innego obiektu, do której to przekażemy inną zmienną lub bezpośrednie przypisanie do właściwości innego obiektu.
Ciężko pisać bez wiedzy jak wygląda twój kod ale ogólnie to w miejscu gdzie utworzyłeś swoje okno dialogowe lub zrobił to za ciebie generator Formy twojego okienka zmienna openFileDialog1 przechowuje obiekt okna do otwarcia pliku dlatego w miejscu gdzie masz dostęp do tej zmiennej i prawdopodobnie wywołujesz openFileDialog1.ShowDialog() to jest to jedyne miejsce, kiedy masz dostęp do właściwości FileName i w tym właśnie miejscu możesz przekazać to co ona zwraca innemu obiektowi ale to oznacza że musisz mieć do niego dostęp.
Np.: (pseudokod)
(pseudokod)
{
string fileName;
if(openFileDialog1.ShowDialog() == DialogResult.OK)
{
fileName = openFileDialog1;
}
// odwołanie do innego obiektu
InnyObiekt obj = new InnyObiekt(); // tu tworzymy nowy no chyba że już jest utworzony w innym miejscu
// przekazujemy mu zmienną przez metodę
obj.SetFileName(fileName); // i teraz w obiekcie obj w wywołaniu metody SetFileName mamy wartość zmiennej.
}
Tu znajdziesz przykład rozwiązania twojego problemu Przekazywanie zmiennych między okienkami
Na zakończenie zachęcam do używania wyszukiwarki internetowej, gdyż też tam szukałem odpowiedzi na twoje pytanie.