• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wizualizacja dźwięku w C++

Aruba Cloud - Virtual Private Server VPS
0 głosów
1,237 wizyt
pytanie zadane 28 czerwca 2018 w C i C++ przez robertwe Gaduła (4,620 p.)
Witam :D

Poszukuję jakiejś gotowej funkcji czy poradnika jak zrobić wizualizację dźwięku w c++. Chodzi mi dokładnie aby ledy które mam przy biurku działały w rytm muzyki. Sterowane są przez Arduino. Z poziomu C++ mogę komunikować się z Arduino lecz nie wiem jak zrobić tę wizualizację... Chodzi mi aby, ledy zmieniały kolor przy większym bassie. Nie mogę zrobić tego bez komputera ponieważ, gdy tak zrobię ledy zmieniają kolor nie zależnie od bassu tylko od głośności ale mi nie o to chodzi. Wie ktoś jak to zrobić? Dodam że kiedyś bawiłem się biblioteką BASS i widziałem że na podstawie tej biblioteki są wizualizery lecz nie wiem jak zrobić zakresu częstotliwości i wywołania odpowiedniej funkcji przy tych częstotliwościach.

Z góry dzięki za pomoc :D

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 28 czerwca 2018 przez mokrowski Mędrzec (158,200 p.)
wybrane 4 listopada 2018 przez robertwe
 
Najlepsza
Mały, łatwy i przyjemny jest KissFFT do transformaty FFT a grafikę zrobisz w czym będziesz chciał (nawet SFML może być .... )
komentarz 28 czerwca 2018 przez robertwe Gaduła (4,620 p.)
nie widzę nigdzie w tym jak pobrać dźwięk na żywo a nie z gotowych próbek ...
komentarz 28 czerwca 2018 przez mokrowski Mędrzec (158,200 p.)
A bo od pobierania dźwięku "na żywo" to są już mechanizmy systemowe. Inaczej robisz to w GNU/Linux a inaczej w Win. Przez KissFFT zrobisz analizę i jeśli określone częstotliwości wystąpią, nadasz kolory elementom graficznym. Grafikę możesz zrobić tak ogólnym API jak OpenGL lub dedykowanym dla danego systemu.

Zależy co chcesz uzyskać. Jeśli to ma być proste i prymitywne, może wystarczyć nawet zestaw "pseudo filtrów" pasmowych lub dolnoprzepustowych ...

IMHO proste wyjaśnienie z rysunkami :) https://www.embeddedrelated.com/showarticle/779.php
1
komentarz 28 czerwca 2018 przez j23 Mędrzec (195,240 p.)

Inaczej robisz to w GNU/Linux a inaczej w Win.

Przy użyciu biblioteki PortAudio zrobi to na obu systemach tak samo.

komentarz 28 czerwca 2018 przez robertwe Gaduła (4,620 p.)
Zależy mi na tym aby, przy niskich częstotliwościach "Bassach" wykonywała się funkcja... Jak za pomocą tego PortAudio przechwycić ten dźwięk?
komentarz 28 czerwca 2018 przez j23 Mędrzec (195,240 p.)
Na stronie masz wszystko napisanie.
+1 głos
odpowiedź 28 czerwca 2018 przez j23 Mędrzec (195,240 p.)
Przepuść dźwięk przez jakiś filtr dolnoprzepustowy albo nawet FFT. Kody obu znajdziesz w sieci.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 330 wizyt
pytanie zadane 27 września 2018 w C i C++ przez XSPACE Użytkownik (690 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 169 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 1,321 wizyt

93,329 zapytań

142,323 odpowiedzi

322,400 komentarzy

62,663 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...