• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wizualizacja dźwięku w C++

Object Storage Arubacloud
0 głosów
885 wizyt
pytanie zadane 28 czerwca 2018 w C i C++ przez robertwe Gaduła (4,620 p.)
Witam :D

Poszukuję jakiejś gotowej funkcji czy poradnika jak zrobić wizualizację dźwięku w c++. Chodzi mi dokładnie aby ledy które mam przy biurku działały w rytm muzyki. Sterowane są przez Arduino. Z poziomu C++ mogę komunikować się z Arduino lecz nie wiem jak zrobić tę wizualizację... Chodzi mi aby, ledy zmieniały kolor przy większym bassie. Nie mogę zrobić tego bez komputera ponieważ, gdy tak zrobię ledy zmieniają kolor nie zależnie od bassu tylko od głośności ale mi nie o to chodzi. Wie ktoś jak to zrobić? Dodam że kiedyś bawiłem się biblioteką BASS i widziałem że na podstawie tej biblioteki są wizualizery lecz nie wiem jak zrobić zakresu częstotliwości i wywołania odpowiedniej funkcji przy tych częstotliwościach.

Z góry dzięki za pomoc :D

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 28 czerwca 2018 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
wybrane 4 listopada 2018 przez robertwe
 
Najlepsza
Mały, łatwy i przyjemny jest KissFFT do transformaty FFT a grafikę zrobisz w czym będziesz chciał (nawet SFML może być .... )
komentarz 28 czerwca 2018 przez robertwe Gaduła (4,620 p.)
nie widzę nigdzie w tym jak pobrać dźwięk na żywo a nie z gotowych próbek ...
komentarz 28 czerwca 2018 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
A bo od pobierania dźwięku "na żywo" to są już mechanizmy systemowe. Inaczej robisz to w GNU/Linux a inaczej w Win. Przez KissFFT zrobisz analizę i jeśli określone częstotliwości wystąpią, nadasz kolory elementom graficznym. Grafikę możesz zrobić tak ogólnym API jak OpenGL lub dedykowanym dla danego systemu.

Zależy co chcesz uzyskać. Jeśli to ma być proste i prymitywne, może wystarczyć nawet zestaw "pseudo filtrów" pasmowych lub dolnoprzepustowych ...

IMHO proste wyjaśnienie z rysunkami :) https://www.embeddedrelated.com/showarticle/779.php
1
komentarz 28 czerwca 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Inaczej robisz to w GNU/Linux a inaczej w Win.

Przy użyciu biblioteki PortAudio zrobi to na obu systemach tak samo.

komentarz 28 czerwca 2018 przez robertwe Gaduła (4,620 p.)
Zależy mi na tym aby, przy niskich częstotliwościach "Bassach" wykonywała się funkcja... Jak za pomocą tego PortAudio przechwycić ten dźwięk?
komentarz 28 czerwca 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Na stronie masz wszystko napisanie.
+1 głos
odpowiedź 28 czerwca 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Przepuść dźwięk przez jakiś filtr dolnoprzepustowy albo nawet FFT. Kody obu znajdziesz w sieci.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 296 wizyt
pytanie zadane 27 września 2018 w C i C++ przez XSPACE Użytkownik (690 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 143 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 873 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...