• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Interfejsy w javie, problem z metodami

Object Storage Arubacloud
0 głosów
268 wizyt
pytanie zadane 12 czerwca 2018 w Java przez Patrycja Ły Początkujący (270 p.)
zamknięte 13 czerwca 2018 przez Patrycja Ły

Hej, walczę z jednym zadaniem, w którym mam stworzyć interfejs, a do niego klasy (Ekran Interface Figura - implementacje prostokąt kwadrat). W głównej klasie ma znalesc się metoda void rysujFigure(Figura f)

Zadaniem tej metody jest określenie, jaki typ obiektu został umieszczony jako argument, po czym metoda powinna wypisać: rysuję figurę … tutaj podać jaką figurę rysuje.

Po przeszukaniu różnych kursów, tutoriali, udało mi się coś stworzyć, jednak coś jest nie tak. Dodam, że jestem początkująca ;)

Czy znajdzie się ktoś uprzejmy i bardziej ogarnięty ode mnie w temacie i podpowie co jest nie tak?

 


public class Ekran {

    void rysujFigure(Figura f){
       System.out.println("Rysuję figurę " + f);
    }
    
  public static void main(String[] args){

      Ekran e = new Ekran();
      e.rysujFigure(new Kwadrat);

  }

}

public interface Figura {

    String Figura(Figura f);
    
}

public class Kwadrat implements Figura {

        public String rysujFigure(){


    }
}

 

komentarz zamknięcia: Otrzymałam odp
komentarz 12 czerwca 2018 przez miro Pasjonat (23,870 p.)

Trochę trudno Ciebie zrozumieć. Napisz jeszcze raz co ma być iterfejsem, co mam po czym implementować i gdzie ma być ta metoda. Na pewno zapis ten jest błędny:

 String Figura(Figura f);

pierwsze co to tak się nie tworzy konstruktora, a po drugie nie ma sensu tworzyć konstruktorów w interfejsach, bo nie można utworzyć instancji takiego interfejsu. 

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 12 czerwca 2018 przez mbabane Szeryf (79,280 p.)
edycja 13 czerwca 2018 przez mbabane

To zadanie ma Ci pokazać po co są interfejsy. Słowo interface może być tutaj trochę mylące dlatego że, w dialekcie obiektowym oznacza ono zachowanie - budujemy zachowania klas a nie ich implementacje. Daje to tyle, że potem jest bardzo łatwo podmienić daną implementację bez dużych ingerencji w kod programu (główny kod, właściwie będzie nie zmieniany dzięki temu).

U Ciebie zachowaniem będzie Figura, która ma się (teoretycznie) narysować - nie ważne czy będzie to kwadrat, prostokąt, koło czy cokolwiek innego co można narysować.

Teraz nieco kodu (musisz sobie to doczytać bo szkoda przepisywać tutoriali, jak koduje się interfejsy w javie - https://javastart.pl/baza-wiedzy/darmowy-kurs-java/programowanie-obiektowe/interfejsy). Czyli Twoje zachowanie będzie takie:

interface Figura{
    String typ();
}

Każda figura według zadania ma być jakiegoś typu i trzeba mieć do tego dostęp wiec metoda o nazwie typ wydaje mi się odpowiednia.

A implementacja tego zachowania przez jakąś konkretną figurę może wyglądać tak:

class Kwadrat implements Figura
{
    @Override     
     public String typ()
     {
         return "Kwadrat";
     }
}

Podobnie będzie jeśli będzie potrzebny prostokąt:

class Prostokat implements Figura
{
      @Override 
      public String typ()
      {
          return "Prostokat";
      }
}

I teraz wykorzystać to można tak:

public class Ekran
{
    void rysujFigure(Figura figura)
    {
        System.out.println("rysuje: " + figura.typ());
    }

    public static void main(String[] args)
    {
        Ekran ekran = new Ekran();

        ekran.rysujFigure(new Kwadrat());
        ekran.rysujFigure(new Prostokat());
    }
}


interface Figura {
    String typ();
}

class Kwadrat implements Figura
{
    @Override
    public String typ()
    {
        return "Kwadrat";
    }
}

class Prostokat implements Figura
{
    @Override
    public String typ()
    {
        return "Prostokat";
    }
}

Zauważ, że metoda rysujFigure jest teraz bardzo elastyczna, bo można do niej przekazywać dowolny obiekt, który implementuje interfejs Figura.

Program powinien wydrukować:

rysuje: Kwadrat
rysuje: Prostokat
komentarz 13 czerwca 2018 przez Patrycja Ły Początkujący (270 p.)
Dziękuję bardzo za poświęcony czas i wskazówki ;)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 175 wizyt
pytanie zadane 19 lutego 2018 w Sprzęt komputerowy przez jacekk024 Użytkownik (620 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 199 wizyt
pytanie zadane 11 stycznia 2021 w C i C++ przez szymonkozy Nowicjusz (140 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 183 wizyt
pytanie zadane 13 sierpnia 2020 w Java przez amtrax Dyskutant (9,630 p.)

92,547 zapytań

141,390 odpowiedzi

319,509 komentarzy

61,931 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...