• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Interfejsy w javie, problem z metodami

0 głosów
97 wizyt
pytanie zadane 12 czerwca 2018 w Java przez Patrycja Ły Początkujący (270 p.)
zamknięte 13 czerwca 2018 przez Patrycja Ły

Hej, walczę z jednym zadaniem, w którym mam stworzyć interfejs, a do niego klasy (Ekran Interface Figura - implementacje prostokąt kwadrat). W głównej klasie ma znalesc się metoda void rysujFigure(Figura f)

Zadaniem tej metody jest określenie, jaki typ obiektu został umieszczony jako argument, po czym metoda powinna wypisać: rysuję figurę … tutaj podać jaką figurę rysuje.

Po przeszukaniu różnych kursów, tutoriali, udało mi się coś stworzyć, jednak coś jest nie tak. Dodam, że jestem początkująca ;)

Czy znajdzie się ktoś uprzejmy i bardziej ogarnięty ode mnie w temacie i podpowie co jest nie tak?

 


public class Ekran {

    void rysujFigure(Figura f){
       System.out.println("Rysuję figurę " + f);
    }
    
  public static void main(String[] args){

      Ekran e = new Ekran();
      e.rysujFigure(new Kwadrat);

  }

}

public interface Figura {

    String Figura(Figura f);
    
}

public class Kwadrat implements Figura {

        public String rysujFigure(){


    }
}

 

komentarz zamknięcia: Otrzymałam odp
komentarz 12 czerwca 2018 przez miro Pasjonat (19,060 p.)

Trochę trudno Ciebie zrozumieć. Napisz jeszcze raz co ma być iterfejsem, co mam po czym implementować i gdzie ma być ta metoda. Na pewno zapis ten jest błędny:

 String Figura(Figura f);

pierwsze co to tak się nie tworzy konstruktora, a po drugie nie ma sensu tworzyć konstruktorów w interfejsach, bo nie można utworzyć instancji takiego interfejsu. 

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 12 czerwca 2018 przez mbabane Maniak (67,280 p.)
edycja 13 czerwca 2018 przez mbabane

To zadanie ma Ci pokazać po co są interfejsy. Słowo interface może być tutaj trochę mylące dlatego że, w dialekcie obiektowym oznacza ono zachowanie - budujemy zachowania klas a nie ich implementacje. Daje to tyle, że potem jest bardzo łatwo podmienić daną implementację bez dużych ingerencji w kod programu (główny kod, właściwie będzie nie zmieniany dzięki temu).

U Ciebie zachowaniem będzie Figura, która ma się (teoretycznie) narysować - nie ważne czy będzie to kwadrat, prostokąt, koło czy cokolwiek innego co można narysować.

Teraz nieco kodu (musisz sobie to doczytać bo szkoda przepisywać tutoriali, jak koduje się interfejsy w javie - https://javastart.pl/baza-wiedzy/darmowy-kurs-java/programowanie-obiektowe/interfejsy). Czyli Twoje zachowanie będzie takie:

interface Figura{
    String typ();
}

Każda figura według zadania ma być jakiegoś typu i trzeba mieć do tego dostęp wiec metoda o nazwie typ wydaje mi się odpowiednia.

A implementacja tego zachowania przez jakąś konkretną figurę może wyglądać tak:

class Kwadrat implements Figura
{
    @Override     
     public String typ()
     {
         return "Kwadrat";
     }
}

Podobnie będzie jeśli będzie potrzebny prostokąt:

class Prostokat implements Figura
{
      @Override 
      public String typ()
      {
          return "Prostokat";
      }
}

I teraz wykorzystać to można tak:

public class Ekran
{
    void rysujFigure(Figura figura)
    {
        System.out.println("rysuje: " + figura.typ());
    }

    public static void main(String[] args)
    {
        Ekran ekran = new Ekran();

        ekran.rysujFigure(new Kwadrat());
        ekran.rysujFigure(new Prostokat());
    }
}


interface Figura {
    String typ();
}

class Kwadrat implements Figura
{
    @Override
    public String typ()
    {
        return "Kwadrat";
    }
}

class Prostokat implements Figura
{
    @Override
    public String typ()
    {
        return "Prostokat";
    }
}

Zauważ, że metoda rysujFigure jest teraz bardzo elastyczna, bo można do niej przekazywać dowolny obiekt, który implementuje interfejs Figura.

Program powinien wydrukować:

rysuje: Kwadrat
rysuje: Prostokat
komentarz 13 czerwca 2018 przez Patrycja Ły Początkujący (270 p.)
Dziękuję bardzo za poświęcony czas i wskazówki ;)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 80 wizyt
pytanie zadane 19 lutego 2018 w Sprzęt komputerowy przez jacekk024 Użytkownik (620 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 100 wizyt
pytanie zadane 15 grudnia 2018 w Java przez itcloud Gaduła (3,310 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 82 wizyt
pytanie zadane 12 lutego 2018 w Java przez kosttek Początkujący (450 p.)
Porady nie od parady
Pytania na temat serwisu SPOJ należy zadawać z odpowiednią kategorią dotyczącą tej strony.SPOJ

63,177 zapytań

109,411 odpowiedzi

228,567 komentarzy

42,799 pasjonatów

Przeglądających: 206
Pasjonatów: 14 Gości: 192

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...