• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sposoby na proceduralne generowanie tekstury terenu.

Object Storage Arubacloud
+1 głos
1,349 wizyt
pytanie zadane 29 czerwca 2015 w C# przez zmiennoimienny Mądrala (5,540 p.)

Witam laugh
Ostatnio wziąłem się za pisanie generatora planet w Unity3D (https://www.youtube.com/watch?v=RJJeVhoBXRk)
Przechodząc do rzeczy, potrzebuje generator highmap'y i póżniej na jej podstawie generator tekstury terenu.
Możecie polecić jakieś artykuły itp. z tym związane? 
Lub też propozycje jakiś algorytmów np. diamond square algorithm.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 29 czerwca 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)
edycja 29 czerwca 2015 przez vverum
ja widziałem kiedyś artykuł gdzie teren utworzono na podstawie czworokątów oraz czworokątów powstałych na środkach tych pierwszych.

jak znajde to pośle link.

a oto on:

http://www-cs-students.stanford.edu/~amitp/game-programming/polygon-map-generation/

oraz dwa inne ale ciekawe

http://jayelinda.com/modelling-by-numbers-supplementary-terrain/
http://www.playfuljs.com/realistic-terrain-in-130-lines/

ja sam tworze randomowe mapy do wlasnej gry tylko że na podstawie klocków(mapa 2D ale gra 3D) więc nie pomoge za bardzo w tym temacie.
komentarz 30 czerwca 2015 przez zmiennoimienny Mądrala (5,540 p.)
Nie bradzo rozumiem działanie algorytmu "Voronoi". Mógłbyś go trochę objaśnić?
komentarz 30 czerwca 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)
niestety nie analizowałę tego kodu dogłebnie wieć niewiele moge ci pomóc

twórca używa tej biblioteki http://nodename.github.io/as3delaunay/

i zaimplementował ten algorytm https://en.wikipedia.org/wiki/Fortune%27s_algorithm (on ma to sztywno określone punkty)

następnie tworzy biomy itp, na podstawie tej mapy.

a cały bajer polega na dzieleniu poligonów na mniejsze i mniejsze żeby mapa nie była jak z lat 80.

http://www-cs-students.stanford.edu/~amitp/game-programming/polygon-map-generation/demo.html

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 804 wizyt
pytanie zadane 11 lutego 2022 w OpenGL, Unity przez BarSki13 Obywatel (1,250 p.)
+3 głosów
1 odpowiedź 2,621 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 873 wizyt

92,568 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,630 komentarzy

61,956 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...