• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Najlepszy język do nauki programowania w 2018 od podstaw?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,018 wizyt
pytanie zadane 9 czerwca 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Gustav Nowicjusz (120 p.)
edycja 9 czerwca 2018 przez Gustav
Cześć wszystkim! :)

Zaczynam swoją przygodę z programowaniem. Interesuję mnie Back end więc zaczął od kursu PHP na YouTubie pana Mirosława. Poczytałem sobie to forum i naszły mnie wątpliwości. Jeśli jestem totalnym amatorem i dopiero zaczynam swoją przygodę z programowaniem to od jakiego języka powinienem zacząć naukę? Prosiłbym chociaż o krótką argumentację dlaczego dany język. Zależy mi bardzo aby z danym językiem było dużo darmowych kursów ale przede wszystkim kursów które dobrze nauczą. Na koniec jeszcze może trochę dziwne pytanie ale nurtujące, czy po ukończeniu kursy na przykład PHP który zacząłem będę potrafił "coś" samodzielnie napisać?

Z góry bardzo dziękuję

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 9 czerwca 2018 przez niezalogowany
Nie znam kursu PHP p. Mirosława, ale po 5-6 kilkunastominutowych odcinkach nic wielkiego, ale zawsze coś.

Przede wszystkim wybierz język związany z tym co chcesz robić. Do backendu używa się głównie:

-PHP

-Javy

-Pythona

-i innych typu RubyOnRails, Node.js etc.

Python jest stosunkowo łatwy do nauki, Java bardzo uniwersalna. Spróbuj popisać we wszystkich po trochu i zobacz który ci leży ze składnią itp.
komentarz 9 czerwca 2018 przez Gustav Nowicjusz (120 p.)
Tak, jestem zdecydowany do backendu. W takim razie będę kontynuował naukę z tego kursu. Łącznie trwa około 6,5h - domyślałem się, że będą to same podstawy, a później co? Miałbyś może jakieś rady? Inne kursy, książki? Szczerze mówiąc nie mam pojęcia skąd czerpać wiedzę na ten temat.
komentarz 9 czerwca 2018 przez niezalogowany