• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wyrównanie obiektów w blenderze.

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
0 głosów
5,150 wizyt
pytanie zadane 9 czerwca 2018 w Grafika i multimedia przez Hipolit Roszkowski Obywatel (1,480 p.)
Witam,

Robiłem biurko w blenderze (jestem początkujący). Mam 3 nóżki i nie wiem jak wyrównać je do tego samego poziomu tz. żeby było równo i mogło stać na 3 nogach. Potrzebuję wyrównać 2 krótsze nóżki do trzeciej najdłuższej. Jak to zrobić?

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 9 czerwca 2018 przez lateM Pasjonat (17,660 p.)

Najlepiej od początku planować takie rzeczy. Wtedy zaznaczasz te ściany (przytrzymując shift) i extrudujesz wszystkie 3 jednocześnie. Nie wiem, czemu to biurko ma tylko 3 nóżki, ale jeśli byłoby symetryczne (przynajmniej na początku) to polecam modyfikator mirror Polski Kurs Blendera - modyfikator mirror po zatwierdzeniu modyfikatora możesz skasować jedną nóżkę i dodawać elementy, które się już nie powtarzają. Wtedy masz idealnie wyrównane elementy.

Więc tak:

1. Wejdź w edit mode (Objec mode - edit mode przełączasz klawiszem Tab)
  2. Kliknij ctrl + tab i wybierz Face/ ściany
  3. Przytrzymując shift zaznacz wszystkie 3 dolne ściany "face" nóżek
  4. I teraz kliknij kolejno: s następnie z potem 0 i zatwierdź enter

Nie wyrówna to wzgledem 3, ale sprawi, ze będą tak samo długie.

0 głosów
odpowiedź 3 sierpnia 2018 przez Kurogami12 Bywalec (2,610 p.)