• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sandbox w unity. Jakieś pomysły?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
387 wizyt
pytanie zadane 27 maja 2018 w OpenGL, Unity przez WireNess Stary wyjadacz (11,240 p.)

Witam

Mam dość trudny problem stworzenia "dynamicznego podłoża". Nie potrafię tego ubrać w słowa dlatego prosiłbym wszystkich czytających o wyrozumiałość. To tyle ze wstępu.

W czym tkwi problem? Robię grę gdzie moim terenem jest kula. Jest to model stworzony w blenderze (to tylko prototyp) i importowany do Unity. Chciałbym stworzyć na tyle interaktywną grę, aby gracz mógł wpływać na ukształtowanie terenu gry poprzez tworzenie wgłębień w terenie lub tworzenie pagórków. Tu pojawia się dylemat. W jaki sposób zrobić tą edycje terenu, aby zachować wydajność i jak najłatwiejsze wprowadzanie zmian w aktualizacjach? Dążę do stworzenia czegoś na wzór tego zdjęcia: Nie udało się wczytać zdjęcia.

Moim pomysłem byłoby stworzenie regionów z kilkoma wersjami wgłębień i pagórków. Regiony byłyby kwadratowe i ustawione obok siebie tworząc jednocześnie planetę. Taki trochę paradoks, że z kwadratowych regionów wyszłaby takowa planeta, lecz nie mam innego pomysłu. Ilustracja:

Region 3 byłby domyślnie na górze. Regiony poniżej 1,2 powstawałby podczas niszczenia terenu, natomiast 4,5 podczas jego tworzenia. Podmieniałbym po prostu dany region na inny (każdy region byłby modelem z blendera). Co o tym myślicie? Wiem, że słabo to wytłumaczyłem, ale naprawdę nie miałem pojęcia jak inaczej ubrać to w słowa.

Jeżeli ktoś ma jakieś linki etc. fajnie byłoby gdyby się tym podzielił. ;) Jeżeli nie znasz konkretnego rozwiązania problemu, ale masz jakiś inny pomysł niż mój z regionami to napisz ;)

Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc :)

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 30 czerwca 2018 przez darekz08 Obywatel (1,550 p.)
edycja 30 czerwca 2018 przez darekz08
Może teren, który nie jest kulą, ale jest z klocków. Trochę jak w minecraft, ale mniej kwadratowy. Każdy klocek by miał swój stan. Najwyższy to niezniszczony. Z każdym uderzeniem klocek będzie coraz niższy. To, jak bardzo będzie uszkadzany będzie zależeć od narzędzia i swojego typu. Stawianie klocków na klockach o najwyższym stanie by tworzyło nowy klocek ze stanem 1, czyli najmniejszy. Jeśli klocek na którym chce się postawić następny, by miał niższy stan i był tego samego typu,  jego stan został by zwiększony. W przeciwnym razie by się nic nie stało. Mam nadzieję że pomogłem :)
komentarz 30 czerwca 2018 przez WireNess Stary wyjadacz (11,240 p.)

Szczerzę mówiąc porzuciłem ten projekt, ale raczej w wakacje do niego powrócę także wezmę tę odpowiedź pod uwagę!

Dzięki za zainteresowanie!

Pozdrawiam laugh

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 796 wizyt
pytanie zadane 11 lutego 2022 w OpenGL, Unity przez BarSki13 Obywatel (1,250 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 789 wizyt
pytanie zadane 2 czerwca 2016 w OpenGL, Unity przez niezalogowany
–2 głosów
2 odpowiedzi 355 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...