Witam
Mam dość trudny problem stworzenia "dynamicznego podłoża". Nie potrafię tego ubrać w słowa dlatego prosiłbym wszystkich czytających o wyrozumiałość. To tyle ze wstępu.
W czym tkwi problem? Robię grę gdzie moim terenem jest kula. Jest to model stworzony w blenderze (to tylko prototyp) i importowany do Unity. Chciałbym stworzyć na tyle interaktywną grę, aby gracz mógł wpływać na ukształtowanie terenu gry poprzez tworzenie wgłębień w terenie lub tworzenie pagórków. Tu pojawia się dylemat. W jaki sposób zrobić tą edycje terenu, aby zachować wydajność i jak najłatwiejsze wprowadzanie zmian w aktualizacjach? Dążę do stworzenia czegoś na wzór tego zdjęcia:
Moim pomysłem byłoby stworzenie regionów z kilkoma wersjami wgłębień i pagórków. Regiony byłyby kwadratowe i ustawione obok siebie tworząc jednocześnie planetę. Taki trochę paradoks, że z kwadratowych regionów wyszłaby takowa planeta, lecz nie mam innego pomysłu. Ilustracja:
Region 3 byłby domyślnie na górze. Regiony poniżej 1,2 powstawałby podczas niszczenia terenu, natomiast 4,5 podczas jego tworzenia. Podmieniałbym po prostu dany region na inny (każdy region byłby modelem z blendera). Co o tym myślicie? Wiem, że słabo to wytłumaczyłem, ale naprawdę nie miałem pojęcia jak inaczej ubrać to w słowa.
Jeżeli ktoś ma jakieś linki etc. fajnie byłoby gdyby się tym podzielił. ;) Jeżeli nie znasz konkretnego rozwiązania problemu, ale masz jakiś inny pomysł niż mój z regionami to napisz ;)
Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc :)