• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Poprawnie działająca strona bez JS'a

Object Storage Arubacloud
0 głosów
575 wizyt
pytanie zadane 26 maja 2018 w JavaScript przez michh123 Bywalec (2,790 p.)

Witam,

Kilka razy w tygodniu w miarę możliwości staram się przeglądać i uważnie czytać WebKrytyka. Jest mnóstwo kwestii, których nie rozumiem, bo jestem początkujący, ale przeglądając ten post już w pierwszym wypunktowaniu czytamy o pozytywnym zaskoczeniu Comandeer'a w kwestii działania opisywanej przez Niego strony bez JavaScript. I tu zrodziły mi się dwa pytania, pewnie banalne, ale wolę mieć pewność :)

  1. Jak mniemam chodzi tu o JS'a użytego do różnego typu animacji na stronie. Czyli tworząc stronę powinniśmy zadbać o to, żeby elementy były poprawnie obsługiwane nawet bez tych animacji? Np. slider. Jeżeli użytkownik wyłączy JS to kliknięcie na strzałkę przewijającą slajd powinno i tak przełączyć następny slajd tylko bez animacji? 
  2. A co jeśli stosujemy JS'a nie do animacji, tylko robimy jakąś aplikację webową, która działa poprawnie tylko na JS? Czy wtedy powinniśmy ostrzec użytkownika podając mu komunikat w stylu "Strona działa poprawnie tylko z włączonym JavaScript", czy zabezpieczyć się w jakiś inny sposób przed jego wyłączeniem?

Uprzejmie proszę o odpowiedź na nurtujące mnie pytania,
Pozdrawiam!

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 26 maja 2018 przez Comandeer Guru (600,810 p.)
wybrane 26 maja 2018 przez michh123
 
Najlepsza

Nie chodzi tylko o animacje, ale także o JS służący do dostarczania funkcji strony. W wielu przypadkach funkcje JS-owe i tak są jedynie ładnym interfejsem dla REST API, stąd warto rozważyć zbudowanie całości przy pomocy filozofii Progressive Enhancement.