• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pomocy-chodzi o zadanie.

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
+1 głos
373 wizyt
pytanie zadane 21 maja 2018 w SPOJ przez adamus Użytkownik (860 p.)
zmienione kategorie 21 maja 2018 przez Mirosław Zelent
http://pl.spoj.com/problems/LICZBYW/

Witam, konretnie chodzi o zadanie na liczby wywazone jestem początkującym programistą i nie wiem jak sie za to zabrać, proszę o wszelką i pomoc i tlumaczenie.

Serdecznie dzieki -  Wyzej link do zadania.
komentarz 21 maja 2018 przez Mariusz08 Maniak (62,280 p.)
Zła kategoria

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 21 maja 2018 przez k222 Nałogowiec (30,150 p.)

Skoro jesteś początkujący to z tym zadaniem może być problem no ale... a i nie napisałeś w czym to piszesz (język) więc zakładam że C++.

Pierwszy problem to długość liczb - nie istieje typ danych przechowujący liczby 200 - znakowe (nie w C++) oprócz ... łańcuchów znakowych a jeszcze lepiej stringów - w nich możesz zapisać dowolnie długi ciąg znaków np. liczbę 200 - znakową.

Jeśli myślałeś o użyciu petli for i sprawdzaniu ile jakich dzilników mają następne liczby to zapomnij z uwagi na ich długość, zatem musi istnieć inny sposób i tu kłania się matma - tutaj już sam pomyśl bo to rozwala praktycznie całe zadanie, ja ci mogę tylko podpowiedzeć żebyś wziął sobie jakąś dużą liczbę wyważoną np. 630, potem dużą niewyważoną np.180 wypisał ich wszystkie dzielniki to może pomóc :D , potem tylko te dzilniki które są liczbami pierwszymi i zobaczył czy liczby wyważone się czymś wyróżniają, (najlepiej weź kilka liczb wyważonycj i kilka nie...)

komentarz 21 maja 2018 przez adamus Użytkownik (860 p.)
Doszedlem jedynie do tego ze kazda lizba wazona dzielona przez dwa np. 10/2, 14/2 daje wynik nieparzysty tylko w jaki sposb i za pomoca jakiej petli to zapisac.