• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

arduino unity i niepotrzebny znak enter

Object Storage Arubacloud
0 głosów
222 wizyt
pytanie zadane 15 maja 2018 w C# przez Konrad Gałach Użytkownik (880 p.)

Witam ostatnio udało mi się skomunikować Arduino z Unity ale co zrobić , żeby nie musieć wysyłać znak enter z arduino?

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using System.IO.Ports;

public class s : MonoBehaviour {

    SerialPort port = new SerialPort("COM8",9600);
    public string receive;
    public int mark1;
	void Start () {

        port.ReadTimeout = 1;// mili sekundy
	port.Open();
    
	}
	

	void Update () {
        try
        {
           receive = port.ReadLine();
            
            Debug.Log(receive);

        }
        catch
        {
            Debug.Log("ERROR");
        }	
	}
}

arduono :

 


int var=11;

void setup()
{
  pinMode(7,INPUT);
  pinMode(6,INPUT);
  
  digitalWrite(7,HIGH);
  digitalWrite(6,HIGH);
  Serial.begin(9600);
}
int i=4;
void loop()
{
  Serial.println(i);
  
  if(digitalRead(6)==0)  {
   i++; 
  }
  if(digitalRead(7)==0)
  {
    i--;
  }

  delay(20);
}

z góry dzięki za pomoc 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 15 maja 2018 przez SimiVoid Pasjonat (19,790 p.)
wybrane 30 maja 2019 przez Konrad Gałach
 
Najlepsza

Po pierwsze zmienił bym sposób tworzenia klasy SerialPort:

SerialPort serialPort;

private void Start()
{
   InitSerialPort();
}

private void InitSerialPort()
        {
            string portName = "";
            int baudRate = 9600;

            foreach (string name in SerialPort.GetPortNames())
            {
                if (name.ToLower().StartsWith("com"))
                {
                    portName = name;

                    break;
                }
            }

            serialPort = new SerialPort(portName, baudRate);

            serialPort.Open();
        }

Pozwoli ci to podpiąć Arduino do dowolnego portu COM bez potrzeby zmiany kodu.

 

A co do twojego problemu nie do końca go rozumiem i czy możesz mi go jaśniej przedstawić

komentarz 15 maja 2018 przez Konrad Gałach Użytkownik (880 p.)
Komunikacja działa tylko wtedy kiedy arduino wysyła dane za pomocą funkcji println (chodzi mi o enter).

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 2,315 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 1,644 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 438 wizyt
pytanie zadane 15 sierpnia 2019 w JavaScript przez Whereismycode Obywatel (1,710 p.)

92,567 zapytań

141,420 odpowiedzi

319,616 komentarzy

61,953 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...