• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Projekt: Phaser.js od zera do gry w 72h [JavaScript - Game Dev - Tutorial]

Object Storage Arubacloud
+32 głosów
2,559 wizyt
pytanie zadane 27 czerwca 2015 w JavaScript przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
edycja 26 marca 2016 przez Mizukage

Robie materiał o napisaniu gry w JavaScript na silniku Phaser.js w 72 godziny, zaczynając bez znajomości tego silnika i bez doswiadczenia w tworzeniu gier.

W finale bedzie efekt 72 godzin w postaci gry i omówionego kodu zródłowego. Do pobrania z komentarzami.
[Obecnie 11 godzin i 407 lini kodu]

Może to zainteresować kogoś kto interesuje sie game dev lub samy JavaScript


Update 18.07.15
22 z 72 godzin  426 lini kodu (Sporo wyleciało bo go poprawiłem)

Taki sampel ;)
PvP i dwóch graczy na jednej klawiaturze, a mapa bedzie powiekszona i poprawiona.
Screen

 

Update 26.03
https://www.youtube.com/watch?v=5AYZ3hvq7iQ&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=eTQD8xoCK78

17 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 26 marca 2016 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
 
Najlepsza
1
komentarz 26 marca 2016 przez Comandeer Guru (601,110 p.)
Chcemy kodu! :D
komentarz 26 marca 2016 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Tam jest taki bałagan że sam juz nie wiem co z tym dalej zrobić ;)
1
komentarz 26 marca 2016 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Nie jestem pewny czy to jest ostatnia wersja

https://github.com/EN88/ShinobiBattle
+6 głosów
odpowiedź 27 czerwca 2015 przez Comandeer Guru (601,110 p.)
Dość spore wyzwanie - jestem ciekawy co z tego wyniknie!
+5 głosów
odpowiedź 27 czerwca 2015 przez krecik1334 Maniak (58,390 p.)
Bardzo fajny pomysł. Chętnie zobaczę efekty. Powodzenia i miłej pracy.
+4 głosów
odpowiedź 27 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)

Wrzucam połowe kodu, aby każdy widział że już działam a nie tylko pisze o zamiarach ;)

komentarz 27 czerwca 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Wrzuć na jakiś hosting, bo nic nie widać
komentarz 28 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
A to bylo celowe :)
+2 głosów
odpowiedź 27 czerwca 2015 przez HaKIM Szeryf (87,590 p.)
edycja 27 czerwca 2015 przez HaKIM
Jak w 72 godziny zrobisz grę, od zera, która nie będzie shitem, to ja w 72 h. nauczę się Jscript.

 A tutaj coś o 20h.

https://www.youtube.com/watch?v=5MgBikgcWnY.

:-)
komentarz 27 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Jesli spodziewasz sie gry 2d rpg no to bedzie shitem.
komentarz 28 czerwca 2015 przez krecik1334 Maniak (58,390 p.)
Mylisz sie. Istnieja gry ASCII rpg czyli konsolowe i nie sa shitami.
komentarz 28 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Ale to do mnie?
komentarz 28 czerwca 2015 przez krecik1334 Maniak (58,390 p.)
No ty mowisz coś że jak już gra RPG jest 2d to shit, co jest nieprawdą.
1
komentarz 28 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Ja tak nie mowie, ja mowie ze jesli spodziewa sie w 72h od zera jakiejs gry RPG no to sie rozczaruje i bedzie to wg. jego oceny shit. Bo zaczynajac od zera to wrzucienie tła i obrazka postaci jest pewnym wyzwaniem.
komentarz 29 czerwca 2015 przez krecik1334 Maniak (58,390 p.)
edycja 29 czerwca 2015 przez krecik1334

Ja bym sie w 72h spodziewał jakiejś fajnej, prosty gry, z jakąś prostą fizyką np. latające kulki albo flappy bird. Jeśli chodzi o dobrego RPGa to rzeczywiście więcej czasu idzie na koncepcję gry, niż kodzenie. Zwracam honor, po prostu napisałeś zbyt ogólnie :)

komentarz 29 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Serio, od 0 do fajnej gry z prosta fizyka? :) w 72h?
Trzeba zakladac ze polowa tego czasu to przegladanie dokumentacji i tutoriali reszta to debugowanie, na pisanie zostaje najmniej :D
+2 głosów
odpowiedź 21 lipca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)

Poprawilem i dodałem sporo kodu a co za tym idzie gra jest troche bogatsza w efekty.
Za mną już 26 godzin pracy nad grą i 521 lini kodu.

To jest moment w którym bardzo przydał by mi sie grafik 2d ;p

 

 

komentarz 21 lipca 2015 przez niezalogowany
Mogę się przydać jako grafik? :D
+1 głos
odpowiedź 27 czerwca 2015 przez krystian904 Mądrala (6,820 p.)
Mnie interesuje. Fajny pomysł. Masz plusa.
+1 głos
odpowiedź 27 czerwca 2015 przez niezalogowany
Daje plusa w ciemno, czekam na efekty i zycze powodzenia :)
+1 głos
odpowiedź 3 lipca 2015 przez Mieszko I Stary wyjadacz (10,980 p.)
Moim zdaniem bardzo fajny pomysł. Daję plusa i czekam na rezultat.
komentarz 3 lipca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Bedzie z poslizgiem, bo pogoda piękna.
+1 głos
odpowiedź 15 lipca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
To troche trudniejsza sprawa niz myslałem.

72h ze stoperem to bardzo dużo czasu a z drugiej strony jest to czas na wymyslanie/naprawianie/zmienianie/szukanie przykładów jak to zrobic itp.

Obecnie jestem po 20h pracy z Phaserem i tą grą.. Utknąłem na tym że mam pomysły ale nie potrafie tego odwzorować w kodzie i trace sporo czasu na szukanie jak to zrobic i czesto nie skutecznie...

Z drugiej strony miało być od zera to jest od zera

Pozdrawiam cierpliwych i tych co nie zapomnieli o tej grze :P
komentarz 15 lipca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
Właśnie dlatego warto czasami poczekać z ogłaszaniem tego typu projektów publicznie (szczególnie tych ograniczonych czasowo), bo nigdy nie wiesz czy nie wystąpią jakieś problemy po drodze.

Mam nadzieję, że dokończysz swój projekt.

Powodzenia, trzymam kciuki :)
komentarz 15 lipca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
No tego typu problemy byly do przewidzenia
+1 głos
odpowiedź 18 lipca 2015 przez Mieszko I Stary wyjadacz (10,980 p.)
Kiedy można się ewentualnie spodziewać rezultatów twojej pracy?

PS.: Powodzenia przy realizacji tego projektu. Nie przejmuj się trudnościami. Pracuj dalej.
komentarz 18 lipca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Jestem na tych 20h roboczych tego projektu.
Wiec jeszcze 52h z tym że moja wiedza nie pozwala mi iść dalej ;p Wiec zapewne 26 godzin z tych 52 spędze na czytaniu a reszta zostanie na pisanie. Zakladam ze w efekcie gra bedzie na podobnym poziomie jak obecnie - czyli kupa.. No ale jeśli nie umre to projekt bedzie dokonczony ASAP ;)

Pzdr
+1 głos
odpowiedź 18 lipca 2015 przez Newtonik Gaduła (3,660 p.)
Chętnie zobaczę efekty pracy. Życzę miłej pracy.
komentarz 18 lipca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Dzięki, na pewno wrzuce to co uda mi sie zrobić ;)
+1 głos
odpowiedź 24 lipca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)

Tak więc jestem juz po 29 godzinach pracy 
Dodatkowo dzięki pomocy urzytkownika Gegtor gra znacznie poprawila się wizualnie. 

Wrzucam gameplay z obecnej wersji gry. (Gra chodzi plynniej ten marny Bandicam tak to nagral)

 

https://www.youtube.com/watch?v=5AYZ3hvq7iQ&feature=youtu.be

 

0 głosów
odpowiedź 28 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Jestem juz po 14 godzinach walki z Phaser.js i juz wiem, że bez pomocy przeskoczenie paru problemów i zrealizowanie pomsyłów czy usprawnien bedzie strasznie trudne. Raczej można się spodziewać prostej gry.
komentarz 28 czerwca 2015 przez niezalogowany
a ja już swoją grę napisałem :)
komentarz 28 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
W Phaserze? Czy cos innego
komentarz 28 czerwca 2015 przez niezalogowany
w javascript
komentarz 28 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Masz gdzies online ta gre w czystym JS?
komentarz 28 czerwca 2015 przez niezalogowany
komentarz 28 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
No to moja głownie dzieki Phaserowi bedzie bardziej rozbudowana ;)
komentarz 28 czerwca 2015 przez niezalogowany
:) trzeba się nieraz rozluźnić :)
komentarz 29 czerwca 2015 przez HaKIM Szeryf (87,590 p.)
Aż sobie sprawdziłem czy mogę wygrać w twojej grze.

I wiesz co? Nie.

30 min. stracone. : C
komentarz 29 czerwca 2015 przez niezalogowany
ta gra to taki żart :)
komentarz 29 czerwca 2015 przez HaKIM Szeryf (87,590 p.)
Wiem, wiem. :)
0 głosów
odpowiedź 29 czerwca 2015 przez CzlowiekSkrypt Nałogowiec (26,340 p.)
Kodzisz bez snu ? :)
komentarz 29 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
No co ty, chodzi tylko o to ze posiece na to dokladnie 72 godziny
0 głosów
odpowiedź 3 lipca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Przepraszam że to sie tak przeciąga, ale od 2 lat nie miałem okazji żyć przy tak pięknej pogodzie.
0 głosów
odpowiedź 26 marca 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
Szykuje się coś jak Lessmilk tylko lepiej... Widzę, że użytkownik Maka ;D
komentarz 26 marca 2016 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Tylko Windows ;)

Podobne pytania

+9 głosów
9 odpowiedzi 618 wizyt
pytanie zadane 31 lipca 2015 w JavaScript przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 609 wizyt

92,565 zapytań

141,416 odpowiedzi

319,596 komentarzy

61,948 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...