• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jaki silnik gry wybrać?

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
1,232 wizyt
pytanie zadane 6 maja 2018 w Offtop przez DreaM Użytkownik (840 p.)
Witam. Jaki polecacie silnik do tworzenia gier.

Według mnie są 2 dobre silniki i jeden z nich przydałoby się wybrać.

1. Unity

2. Unreal Engine

 

Czytałem, że unity jest prostszy w użyciu, posiada już wiele ciekawych materiałów, które można wykorzystać. Niestety należy pisać w języku C#, który ponoć jest gorszy od c++. To prawda? Czy przesiadka z programowania w języku c++ na język c# jest trudna?
komentarz 6 maja 2018 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Z tego co mi wiadomo, to w Unity mozna bylo pisac i mozna pisac w C++... A co wybierzesz zalezy od Ciebie

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 6 maja 2018 przez KariK-02 Mądrala (6,030 p.)

Bawiłem się w Unity ponad 1,5 roku i od paru miesięcy pracuje w UE4. Jestem naprawdę zadowolony z tej decyzji, może Unity był prostszy i C# był wygodniejszy (to jest tylko moje zdanie jakby co), ale i tak jestem zadowolony. Jeżeli nigdy nie miałeś do czynienia z tworzeniem gier, ja na twoim miejscu wybrałbym Unity - tym bardziej, że Unity cały czas się rozwija - a potem przerzuciłbym się na UE4. UE4 jest o tyle dobry, że ma takie coś jak BluePrinty czyli przedstawienie programowania w blokach, które łączą się z sobą. Jest to naprawdę ciekawe rozwiązanie dla osób, które nie potrafią programować(ale C++ jest o wiele szybszy tu masz link do porównania LINK). Chciałbym również zwrócić uwagę na to, że C++ pada wyborem głównego języka w silniku tworzonym przez mniejsze lub większe korporacje. Tu masz parę linków porównujących te silniki: 1 2 

0 głosów
odpowiedź 6 maja 2018 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
C# gorszy? Nie sąde... Polecam używać Unity. Przesiadaka z C++ na C# nie jest trudna.
2
komentarz 6 maja 2018 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
Chodzi pewnie o użycie RAMu, co przy dużych grach może być problematyczne.
komentarz 6 maja 2018 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
No tak, ale raczej Wiedźmina nie napisze, a c++ jest używany gdy zalezy nam na wydajnosci / pamieci ram.
1
komentarz 6 maja 2018 przez DreaM Użytkownik (840 p.)
Czyli jeśli zależy nam na wydajności to lepiej wybrać język c++? Czy używając c++ będę miał mniej różnych możliwości od języka c#?
komentarz 6 maja 2018 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
C++ = Wydajność, a co do możliwości to NWM. Teoretycznie jak masz SFML na C# i na C++ masz takie same możliwości, a tam są różne biblioteki więc masz różne możliwości.
3
komentarz 6 maja 2018 przez marcin99b Szeryf (82,960 p.)
c++ jest rzeczywiście bardziej wydajny, jednak na tej skali tego nie widać

jeśli nie zamierzasz pisać dużej gry, różnica nie powinna być nawet zauważalna

weź też pod uwage to, że w dużych grach ta wydajność jest tworzona sztuczkami matematycznymi, a nie klasycznym programowaniem, więc jeśli twoja gra nawet jeśli będzie mała, będzie miała kiepską optymalizacje - wina jest po stronie kodu a nie języka, nawet gdybyś zapisał to w innym języku, ale w ten sam sposób, wydajność bardzo by nie skoczyła

co do gier które są napisane w unity i dają rade, zwróć uwagę na np Firewatch
co prawda wymagania względem jakości nie są super i na innym silniku gra działałaby lepiej, ale dalej na przeciętnym komputerze gra działa ładnie i stabilnie, a też nie jest jakaś mała czy brzydka
po prostu średnia technicznie i wizualnie, to w co celuje większość małych firm produkujących gry - bo nie byłyby w stanie wyprodukować takiego drugiego wiedźmina

+unity jakiś czas temu (z tego co się orientuję) dodało opcję pisania w c++
1
komentarz 6 maja 2018 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
DreaM

W każdym języku zrobisz wszystko, uwierz. Widziałem, że bodajże Arkadiusz Waluk w brainfucku wyświetlił napis.
komentarz 6 maja 2018 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)

@marcin99b, Ale chyba muszisz Mieć Unity Pro.

3
komentarz 6 maja 2018 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

@Swipeyro, wyświetlenie napisu w brainfucku to chyba jeszcze nie jest wszystkowink

Poza tym znam Arka już trochę czasu i nie chwalił mi się, że pisze w brainfucku. wink

1
komentarz 6 maja 2018 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
Hehe, to drugie, to żart, prawda? Ale ten napis to albo ty albo Arek
2
komentarz 6 maja 2018 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (288,770 p.)
Ja z brainfuckiem nie miałem nigdy nic wspólnego, ale Eryk ma wiele takich fajnych zainteresowań, więc to pewnie on ;)
3
komentarz 6 maja 2018 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Cicho, nie będę się przyznawał do wariactwa. laugh

komentarz 6 maja 2018 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
Gdzie tam wariactwo? Z tym powinno się do mam talent iść

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 360 wizyt
pytanie zadane 23 kwietnia 2018 w C i C++ przez urbix01 Gaduła (3,290 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 189 wizyt
pytanie zadane 31 marca 2018 w Systemy operacyjne, programy przez Morgrabia Nowicjusz (180 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 261 wizyt
pytanie zadane 17 marca 2020 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Lampards Obywatel (1,130 p.)

92,979 zapytań

141,943 odpowiedzi

321,189 komentarzy

62,308 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...