• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

funkcja button on click() w unity

Object Storage Arubacloud
0 głosów
930 wizyt
pytanie zadane 3 maja 2018 w Inne języki przez matmati2003 Użytkownik (620 p.)

Od jakiegoś czasu bawię się z unity 3D a dokładnie próbuje tworzyć skrypty z książki unity w akcji. Natrafiłem na problem podczas tworzenia interfejsu graficznego. po dodaniu skryptu c# do funkcji on click() w button nie pokazują mi się żadne funkcje do wyboru.To kod który staram się załączyć(OnOpenSettings):

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using UnityEngine.UI;
using System.Collections;

public class UIController : MonoBehaviour {

    [SerializeField] private Text ScoreLabel;
    

    // Use this for initialization
    void Start () {
        
	}
	
	// Update is called once per frame
	void Update () {
        ScoreLabel.text = Time.realtimeSinceStartup.ToString();
        
	}

    public void OnOpenSettings()
    {
        Debug.Log("działa");
    }
}

 Czy wie ktoś co to może być? Z góry dziękuje za pomoc.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 3 maja 2018 przez SimiVoid Pasjonat (19,790 p.)
wybrane 4 maja 2018 przez matmati2003
 
Najlepsza

Jedną z najlepszych (według mnie) metodą tworzenie menu jest stworzenie skryptu, który będzie komponentem głównej kamery i używamy funkcji OnGUI()

Przykład:

void OnGUI()
{
	if(GUI.DrawTexture (new Rect (0, 0, 800, 300), GameLogo))
        {
                // tutaj zamieszczamy to co ma się zdarzyć po wciśnięciu przycisku
        }
}

 

komentarz 3 maja 2018 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

Jedną z najlepszych (według mnie) metodą tworzenie menu jest stworzenie skryptu, który będzie komponentem głównej kamery i używamy funkcji OnGUI()

Może coś źle rozumiem... czy uważasz to za lepszą metodę od wbudowanych narzędzi do tworzenia UI?

The IMGUI system is not generally intended to be used for normal in-game user interfaces that players might use and interact with. For that you should use Unity’s main GameObject-based UI system, which offers a GameObject-based approach for editing and positioning UI elements, and has far better tools to work with the visual design and layout of the UI.

komentarz 4 maja 2018 przez matmati2003 Użytkownik (620 p.)

@SimiVoid, chodzi o to, że nie działa mi to tak jak w książce i chciałbym się dowiedzieć czy wszystko mam poprawnie zapisanie. Uważam, że funkcja OnGUI() jest dobra ale nie do końca umiem się nią teraz obsługiwać i wolę podążać torem książki. Dziękuje za pomoc :D

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 374 wizyt
pytanie zadane 7 grudnia 2018 w OpenGL, Unity przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 397 wizyt
pytanie zadane 14 października 2020 w OpenGL, Unity przez Igorek Mądrala (6,290 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 210 wizyt
pytanie zadane 14 października 2021 w JavaScript przez Mruczekkk Nowicjusz (220 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...