• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

funkcja button on click() w unity

0 głosów
364 wizyt
pytanie zadane 3 maja 2018 w Inne języki przez matmati2003 Użytkownik (620 p.)

Od jakiegoś czasu bawię się z unity 3D a dokładnie próbuje tworzyć skrypty z książki unity w akcji. Natrafiłem na problem podczas tworzenia interfejsu graficznego. po dodaniu skryptu c# do funkcji on click() w button nie pokazują mi się żadne funkcje do wyboru.To kod który staram się załączyć(OnOpenSettings):

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using UnityEngine.UI;
using System.Collections;

public class UIController : MonoBehaviour {

    [SerializeField] private Text ScoreLabel;
    

    // Use this for initialization
    void Start () {
        
	}
	
	// Update is called once per frame
	void Update () {
        ScoreLabel.text = Time.realtimeSinceStartup.ToString();
        
	}

    public void OnOpenSettings()
    {
        Debug.Log("działa");
    }
}

 Czy wie ktoś co to może być? Z góry dziękuje za pomoc.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 3 maja 2018 przez SimiVoid Pasjonat (17,480 p.)
wybrane 4 maja 2018 przez matmati2003
 
Najlepsza

Jedną z najlepszych (według mnie) metodą tworzenie menu jest stworzenie skryptu, który będzie komponentem głównej kamery i używamy funkcji OnGUI()

Przykład:

void OnGUI()
{
	if(GUI.DrawTexture (new Rect (0, 0, 800, 300), GameLogo))
        {
                // tutaj zamieszczamy to co ma się zdarzyć po wciśnięciu przycisku
        }
}

 

komentarz 3 maja 2018 przez adrian17 Ekspert (306,640 p.)

Jedną z najlepszych (według mnie) metodą tworzenie menu jest stworzenie skryptu, który będzie komponentem głównej kamery i używamy funkcji OnGUI()

Może coś źle rozumiem... czy uważasz to za lepszą metodę od wbudowanych narzędzi do tworzenia UI?

The IMGUI system is not generally intended to be used for normal in-game user interfaces that players might use and interact with. For that you should use Unity’s main GameObject-based UI system, which offers a GameObject-based approach for editing and positioning UI elements, and has far better tools to work with the visual design and layout of the UI.

komentarz 4 maja 2018 przez matmati2003 Użytkownik (620 p.)

@SimiVoid, chodzi o to, że nie działa mi to tak jak w książce i chciałbym się dowiedzieć czy wszystko mam poprawnie zapisanie. Uważam, że funkcja OnGUI() jest dobra ale nie do końca umiem się nią teraz obsługiwać i wolę podążać torem książki. Dziękuje za pomoc :D

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 142 wizyt
pytanie zadane 7 grudnia 2018 w OpenGL, Unity przez MsMaciek123 Pasjonat (24,400 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 98 wizyt
pytanie zadane 14 października 2020 w OpenGL, Unity przez Igorek Mądrala (5,090 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 31 wizyt
pytanie zadane 14 października 2021 w JavaScript przez Mruczekkk Nowicjusz (220 p.)

86,460 zapytań

135,216 odpowiedzi

300,377 komentarzy

57,209 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...