• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tablica dwuwymiarowa oraz jej przeszukiwanie

0 głosów
566 wizyt
pytanie zadane 3 maja 2018 w JavaScript przez Jake Obywatel (1,820 p.)
Cześć, jestem dość zielony z JavaScript a w internecie nie potrafię znaleźć satysfakcjonującej mnie odpowiedzi więc pisze tutaj (mam nadzieje nie tylko na pomoc ale i proste wytłumaczenie jak to działa).

Chciałbym zrobić tablicę? chodzi mi o coś takiego że mam zadeklarowane tablice rejestracyjne -

skrot DBL, miasto Bolesławiec, wojewodztwo dolnośląskie
skrot DDZ, miasto Dzierżoniów, wojewodztwo dolnośląskie

i gdy użytkownik wpisze dajmy na to DDZ to wyświetlam "Miasto Dzierżoniów, województwo dolnośląskie, skrót DDZ."

jak mam wykonać samą tablicę zawierającą takie informacje oraz jak to wyświetlić?

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 3 maja 2018 przez BT101 Stary wyjadacz (12,540 p.)

Tutaj pasuje obiekt albo JSON np.

const plates = {
  DDZ: {
    city: "Bolesławiec",
    voivodeship: "dolnośląskie"
  }
}

document.getElementById("a").innerHTML = plates.DDZ.city;
<div id="a"></div>

komentarz 3 maja 2018 przez Jake Obywatel (1,820 p.)

Okej, dzięki wielkie lecz jeszcze chciałbym wyświetlić konkretnie to co użytkownik chce. Czyli jak zmienić aby fragment document.getElementById("a").innerHTML = plates.DDZ.city; był zależny od tego co pobrałem do zmiennej z formularza.

komentarz 3 maja 2018 przez BT101 Stary wyjadacz (12,540 p.)
Myśl samemu, to jest programowanie jak dam Ci rozwiązanie na tacy to nic się nie nauczysz. To zależy w jaki sposób user ma "wybrać" jak z listy to np każdy <option> może mieć value o ID z bazy, potem możesz przeszukać obiekt pod kątem tego ID, nie wiem jaką masz architekturę skąd wyświetlasz listę jak użytkownik wybiera. Nie napiszę tego za Ciebie.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 599 wizyt