• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Java - układ równań liniowych - GUI

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,155 wizyt
pytanie zadane 28 kwietnia 2018 w Java przez Azazello Nowicjusz (160 p.)
otagowane ponownie 29 kwietnia 2018 przez Azazello

Witam,

Mam do zrobienia na studia projekt - program rozwiązujący układy równań liniowych metodami Cramera, Gaussa i Gaussa-Jordana. Z samym zaprogramowaniem tych metod nie mam dużych problemów, za to nie mam pomysłu jak zaprojektować ten projekt graficznie, tzn. chciałbym, aby wyglądało to podobnie do: https://matrixcalc.org/pl/slu.html

Chciałbym prosić o jakąś wskazówkę dot. przede wszystkim projektu tej macierzy oraz jak ją skalować. Nie mam zbyt dużego doświadczenia z Javą, a tym bardziej ze Swingiem, a projekt powinien być okienkowy, dlatego poszedłem w stronę Javy.  

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 28 kwietnia 2018 przez ShiroUmizake Nałogowiec (46,300 p.)
Masz obowiązek używać Swing? Czy możesz również javaFX. Imo najlepiej by było użyć JWT, graficznie by się przyjemnie się robiło.
+1 głos
odpowiedź 28 kwietnia 2018 przez mbabane Szeryf (79,300 p.)
W JavieFx takie GUI zrobisz dość szybko, sprawdź ten tutorial:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLpzwMkmxJDUwQuQR7Rezut5UE_8UGDxkU
0 głosów
odpowiedź 29 kwietnia 2018 przez Azazello Nowicjusz (160 p.)
Faktycznie JavaFx jest przyjemniejsza od Swinga. Dzięki za polecenie.

Mam teraz tylko problem z zaprojektowaniem macierzy współczynników i wektora wyrazów wolnych. Czy dałoby się zrobić, przy użyciu GridPane TextFieldy w pętli for, które reprezentowałyby macierz, potem wyniki wczytać do tablicy dwuwymiarowej i dla niej sprawdzić słuszność tw. Kroneckera - Capellego, a potem rozwiązać układ równań ww. sposobami. Czy to rozumowanie ma jakiś sens?
komentarz 29 kwietnia 2018 przez mbabane Szeryf (79,300 p.)