• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czy webmasterka ma przyszłość?

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
492 wizyt
pytanie zadane 26 czerwca 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Kalif Użytkownik (640 p.)
Więc tak, pytam jako osoba która zaczęła coś kodzić w kierunku web (prawdopodobnie frontend ale przedemną długa droga do tej decyzji). Robię to bo sprawia mi to przyjemność a nie dlatego, że myślę "aaa, bo dużo piniendzy bedzie to poprogramuje, co z tego, że tego nie lubie...".
Ale zastanawia mnie jedna rzecz. Technologia idzie do przodu, więc i programy wysiwyg idą do przodu. Wiadome, że kod programisty będzie lepszy od kodu programu ale czy za pare lat nie będzie tak, że kody tych programów będą na tyle dobre, żeby zastąpić programiste?
Jestem dopiero początkującym więc musiałem zapytać ;)

10 odpowiedzi

+6 głosów
odpowiedź 26 czerwca 2015 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (287,550 p.)
Według mnie programisty nie zastąpi nigdy żadna maszyna ani żaden edytor. W programowaniu trzeba też myśleć, rozwiązywać problemy, wpadać na różne pomysły, obmyślać skomplikowane algorytmy itd. (może akurat przy samym HTMLu nie ale już przy JS czy PHP tak). Jak maszyna miała by to zrobić? Każdy pisany program/strona jest inny więc nie może być jednego stałego kodu który maszyna da wszędzie i będzie dobrze.
komentarz 26 czerwca 2015 przez HaKIM Szeryf (87,590 p.)

Jak maszyna miała by to zrobić? 

Normalnie.

Zaprogramowałbyś ulepszony walidator błędów + rozwiązywanie problemów.

Stworzyłbyś SI dla maszyny aby mogła się uczyć, przez co nie będzie musiała wykonywać pewnych kroków od nowa podczas wystąpienia błędu.

"Wpadać na różne pomysły" - Nie kminie.

Co do algorytmów, znów można by wykorzystać w maszynie SI aby i ona wiedziała jak się to robi. :)